حواشی انتشار ویدئو سرکرده القاعده

از ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده که گفته می‌شد در سال گذشته کشته شده است، در سالگرد حملات یازده سپتامبر ویدئویی منتشر شد که حواشی زیادی به دنبال داشته است.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: گروه اطلاعات سایت (SITE) که وب سایت‌های تروریستی را زیر نظر دارد، روز یکشنبه ویدئوی الظواهری را مورد بررسی قرار داد.

الظواهری در این ویدئو از حمله القاعده به نیروهای روسی در شهر رقه سوریه در ۱ ژانویه (۱۲ دی) خبر می‌دهد. او همچنین گفت: "قدس هرگز یهودی نمی‌شود."

الظواهری در ویدئو ۶۰ دقیقه‌ای شواهدی بر زنده ماندن خود ارائه می‌کند.

به دنبال انتشار این ویدئو، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد سرکرده القاعده اشاره‌ای به قدرت گرفتن طالبان در افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور نمی‌کند.

گروه اطلاعات سایت نیز با توجه به گزارش آسوشیتدپرس اعلام کرد ویدئو الظواهری برای روزهای اخیر نیست و به تازگی ضبط نشده است.

ریتا کاتز مدیر گروه اطلاعات سایت در پیام توییتری نوشت: با توجه به اینکه الظواهری در ویدئو هیچ اشاره‌ای به قدرت رسیدن طالبان و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نکرده باید گفت که ویدئو وی در اوایل فوریه سال ۲۰۲۰ در زمان توافق صلح دوحه ضبط شده است.

حواشی ویدئو الظواهری در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد وی در سال گذشته به علت بیماری طولانی مدت جان خود را از دست داد.

منبع: ایرنا
کد خبر 521617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.