وضعیت سدها و نیروگاه‌های برق آبی در کمیسیون انرژی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور حسن رضوی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در جلسه امروز کمیسیون خبرداد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نشست امروز کمیسیون با حضور سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران جهت بررسی وضعیت سدها و نیروگاه‌های برق آبی برگزار شد، آقای رضوی در ابتدا گزارشی از وضعیت فعلی نیروگاه‌های برق آبی کشور همچون ظرفیت‌های نصب شده، ظرفیت‌های قابل استفاده و… ارائه کرد و معتقد بود خشکسالی و بارش کم منجر به کاهش استفاده مؤثر از نیروگاه‌های برق آبی شده است.

وی افزود: رضوی در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به روز رسانی طرح‌های فرسوده، افزایش راندمان دستگاه‌ها و افزایش سطح تکنولوژی را ازجمله اهداف "شرکت آب و نیروی ایران" عنوان کرد و گفت؛ در "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" این موارد را دنبال خواهند کرد تا بتوان استفاده بهتری از ظرفیت‌های آبی کشور برای تولید برق از منابع آبی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رضوی احداث نیروگاه‌های برق آبی در مقیاس متوسط و کوچک را جز برنامه‌های وزارت نیرو دانست، اظهار کرد: این نیروگاه‌ها حداکثر تا ۱۰ مگاوات تولید برق خواهند داشت و قابلیت احداث در بسیاری از استان‌های کشور را نیز دارند چراکه می‌توان آن‌ها را در طول و مسیر انتقال آب احداث کرد.

نخعی با بیان اینکه این نیروگاه‌ها در صورت احداث می‌تواند ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهند، تاکید کرد: عدم ایجاد آلودگی در محیط زیست و استفاده بهینه از آب از مزایای نیروگاه‌های برق آبی به شمار می‌آیند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان در رابطه با سدهایی که بدون پیوست زیست محیطی و ملاحظات منطقه‌ای ایجاد شده یا در دست احداث هستند نگرانی‌هایی دارند که این نگرانی را با حضور مسئولان مربوطه پیگیری می‌شوند.

کد خبر 521563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.