اجرای آزمایشی طرح پلاک ایمن توسط نیروهای آتش نشان

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: طرح پلاک ایمن یک سایت است که نیازی به حضور فیزیکی شهروندان ندارد. قرار است ابتدا نیروهای آتش نشانی به صورت آزمایشی در این سایت ثبت نام کنند و با توجه به پرسش ها و نکات مطرح شده اقدام به ایمن سازی ساختمان های خود کنند. سپس این طرح وارد فاز عملیاتی برای شهروندان خواهد شد

به گزارش ایمنا، جلال ملکی در خصوص اجرای طرح ۹۹۹ در شهر اظهار کرد: طرح ۹۹۹ تا حدودی در تهران اجرا شد، قرار بود در این طرح ساکنین ۹۹۹ برج تهران اعم از مسکونی، تجاری و اداری در زمینه ایمنی و نحوه مقابله با خطرات آموزش ببینند، چون حوادث در برج‌ها تبعات بسیار خطرناکی در پی دارد.

وی ادامه داد: این طرح در بیش از ۱۰۰ برج اجرا شد، اما پس از شیوع ویروس کرونا با سرعت کندتری پیش رفت، چون اجرای آن مستلزم حضور فیزیکی شهروندان در ورودی هر برج بود. امیدواریم با بهبود شرایط این طرح با سرعت بالاتری پیگیری شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: این طرح به نوعی آگاهی و پرسش از شهروندان در خصوص ایمنی محل سکونت آنها است. در واقع چک لیستی از خطرات و نکات ایمنی در محیط در سایت قرار دارد و شهروندان با توجه به شرایط و شکل رعایت ایمنی در محل سکونتشان سوالات را پاسخ خواهند داد.

ملکی اضافه کرد: پس از دریافت پاسخ‌ها در سایت، کارشناسان سازمان آتش نشانی این پاسخ‌ها را بررسی می‌کنند و نکات ایمنی را متناسب با منزل شهروندان به آنها ارائه می‌دهند. به عنوان مثال به یک شهروند گفته می‌شود بهتر است ایمنی لوله‌های گاز منزل خود را چک کنید یا بخاری خانه را از وسایل منزل فاصله دهید.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های ایمنی هر خانه قطعاً با واحد مسکونی طبقه بالا و یا ساختمان مجاور کاملاً متفاوت است. اگر فردی منزل خود را تغییر دهد و دوباره به سایت مراجعه کند، نکات جدیدی مطابق با محل سکونت فعلی خود دریافت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به مزیت دیگر طرح پلاک ایمن، خاطرنشان کرد: اگر شهروندی تمایل به بازدید یک کارشناس آتش نشانی از منزل خود را داشته باشد، هماهنگی‌ها انجام خواهد شد و به متقاضی اعلام می‌شود که کارشناس چه روزی در منزل او حضور پیدا خواهد کرد. حضور کارشناس در محل به صورت رایگان و در شرایط فعلی منوط به بهبود شرایط کرونایی است.

ملکی با بیان اینکه طرح پلاک ایمن آتش نشانی تهران در ماه آینده به مرحله اجرایی خواهد رسید، گفت: قطعاً اجرای درست این طرح در کاهش حوادث مؤثر خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 521538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.