آغاز عملیات اجرایی ساخت پردیس سینمایی یاسوج

شهردار یاسوج گفت: عملیات اجرایی ساخت پردیس سینمایی امید با همکار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر آغاز شد.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم در آئین کلنگ زنی پردیس سینمایی امید یاسوج اظهار کرد: این پردیس با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد ریال با همکاری وزارت ارشاد و سازمان هماری شهرداری‌ها اجرا شود.

وی افزود: در این پردیس سه تا پنج سالن با ظرفیت ۴۰ تا ۸۰ نفر پیش بینی شده است.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: شهر یاسوج با توجه به ظرفیت‌های انسانی مطلوب در حوزه هنر از داشتن سینما محروم بوده که تلاش بر این است تعداد صندلی‌هایمان را در حوزه سینما افرایش دهیم.

مقدم تاکید کرد: با توجه به ماهیت طرح با کمک‌های سازمان همیاری شهرداری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه تمام شده این مجموعه همزمان با کلنگ زنی در اختیار ما قرار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: قول می‌دهیم فیزیک ساختمان را در یک بازه زمانی مشخص آماده می‌کنیم اما با توجه به بالا بودن هزینه تجهیزات می‌طلبد وزارت فرهنگ و ارشاد همراهی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین ضمن تبریک روز ملی سینما گفت: امروز با توجه به تفاهم نامه‌ای که وزارت فرهنگ با شهرداری‌ها و سازمان همیاری‌ها منعقد کرده است کلنگ زنی پردیس سینمایی امید را خواهیم داشت.

محمد علی پیر سبزی افزود: این پردیس که زمین آن از سوی شهرداری یاسوج اهدا شده در یک طبقه ساخته می‌شود و بهره بردار سینما پردیس، نیز شهرداری خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ اگر نگاه هم افزایی نداشته باشیم نمی‌توانیم شاهد کار خوب و مؤثر باشیم.

امیر رئوف اضافه کرد: مجتمع فرهنگی شهر یاسوج سالهاست نیمه کاره رها شده و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هنوز نتوانسته در اختیار فرهنگ دوستان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت اکران فیلم افزود: هیچ چیزی جای اکران فیلم در سینما را نمی‌گیرد در یاسوج ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و نیاز بود چنین مکانی راه اندازی شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی در حوزه سینما و هنر دارد می‌توانیم فضای گردشگری هنر را نیز در استان راه اندازی کنیم شعار یاسوج پایتخت طبیعت ایران به زیرساخت‌هایی نیاز دارد و باید به جایی برسد که ظرفیت حضور گردشگر در استان فراهم شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 521533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.