سیستم عامل "اندروید ۱۲" گوگل به زودی منتشر می‌شود

گوگل پنجمین و آخرین نسخه بتا را برای اندروید ۱۲ در اوایل سپتامبر منتشر و اعلام کرد که انتشار رسمی نسخه اندروید ۱۲ تا چند هفته دیگر انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، گوگل پنجمین و آخرین نسخه بتا را برای اندروید ۱۲ در اوایل سپتامبر منتشر و اعلام کرد که انتشار رسمی نسخه اندروید ۱۲ تا چند هفته دیگر انجام خواهد شد و به این ترتیب دنیا در آستانه انتشار اندروید ۱۲ است.

اگر نسخه‌های قبلی اندروید ۱۲ را برای پیکسل یا دیگر گوشی‌ها نصب شده، به طور خودکار آخرین نسخه‌ی بتا را دریافت خواهد کرد. گوگل برای ارائه نسخه‌های آزمایشی اندروید ۱۲ با شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، ایسوس و شیائومی همکاری کرده است.

در همین رابطه، اوپو به‌تازگی اعلام کرده که رابط کاربری Color OS ۱۲ مبتنی بر اندروید ۱۲ است و اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد؛ طبق گزارش‌ها، سامسونگ نسخه بتای رابط کاربری One UI ۴ را در ماه جاری میلادی منتشر می‌کند که این رابط کاربری هم از اندروید ۱۲ بهره می‌برد و به همین خاطر دیر یا زود دیگر شرکت‌ها هم برای رابط‌های کاربری خود به بهره‌گیری از اندروید ۱۲ روی می‌آورند.

با توجه به اخبار درز شده در مورد ویژگی‌های اندروید ۱۲، تا به اینجا به نظر می‌رسد بزرگترین تغییری که این نسخه نسبت به قبل داشته است، در طراحی ظاهری و همچنین اضافه شدن ویژگی‌های جدید مربوط به حریم خصوصی است.

گوگل برای اندروید ۱۲ از یک زبان طراحی جدید به نام Material You بهره برده و دست به تغییرات گسترده‌ای در ظاهر اندروید زده است. این مورد یکی از تغییرات و ویژگی‌های اندروید ۱۲ بشمار می‌رود. مهمترین تفاوت اندروید ۱۱ و ۱۲ نیز در همین زبان طراحی جدید است. اندروید در نسخه بتا فعلی خود دارای دکمه‌هایی است که شکل گردتری دارند همچنین از رنگ‌های بیشتری در محیط سیستم عامل استفاده شده و حرکات انیمیشن‌ها نیز روان‌تر شده است.

یک ویژگی بسیار جالبی که به این نسخه اضافه شده قابلیت Color Extraction است که با وجود این قابلیت شما زمانی که والپیپر گوشی را تغییر دهید، اندروید به طور خودکار از تصویر والپیپر شما، رنگی که از سایر رنگ‌ها غالب‌تر و زیباتر باشد را انتخاب و سایر بخش‌های سیستم عامل مثل بخش نوتیفیکیشن، صفحه قفل و منوها را به همان رنگ در می‌آورد.

از همین رو در این نسخه همه چیز یکپارچه‌تر از نسخه‌های قبلی خواهد بود در حالی که در نسخه‌های قبلی رنگ‌آمیزی و حتی فونت‌ها با هم همخوانی نداشتند اما در اندروید ۱۲ گوگل تمام سعی و تلاش خود را کرده تا همه چیز هماهنگ باشد و البته این ویژگی در نسخه فعلی بتا عرضه نشده و فعلاً تنها برخی تغییرات مثل انیمیشن‌های جدید و تغییرات جزئی در این نسخه وجود دارند.

منبع: تسنیم

کد خبر 521529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.