چندین پروژه در آینده نزدیک افتتاح می‌شود/توزیع ۹۰ هزارتن آسفالت در سال جاری

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنابه نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین اسحقی اظهار کرد :۳۵۰۰ میلیارد تومان در جمع مناطق بودجه مصوب عمرانی داریم که این بودجه صرفاً عمرانی نبوده و خرید ماشین‌آلات و کمک به سازمان‌ها و… از این بودجه صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه ۳۵ درصد این بودجه یعنی ۱,۲۰۰ میلیارد تومان صرفاً عمرانی است، افزود: سال گذشته ۲۸ درصد بودجه صرفاً عمرانی بود که امسال ۳۵ درصد شده است.

اسحقی با یادآوری اینکه در اواسط سال نمی‌توان تحقق بودجه را انتظار داشت، تصریح کرد: پروژه‌های افتتاح شده در پنج ماهه اول سال جاری، اکثراً برای سال گذشته بود.

اسحقی تشریح کرد: اجرای کانال در نقاط مختلف شهر، فاز اول ملازینال، مسقف سازی گلزار شهدا، مجموعه خدمات چند منظوره، مسیرگشایی ۱۸ متری به اتوبان پیامبر، پل همسان کابلی مرحوم اشرف‌نیا، رمپ توانیر به استاد شهریار، پارک صائب، کف‌سازی باغشمال، پارک فضولی، پارک کودک، پارک نایب یوسف و دو مسیرگشایی، پارک چاووشی، پارک نصر، فرهنگسرای علی نظمی و مقاوم‌سازی اتوبان پاسداران از جمله این پروژه‌ها است.

او همچنین اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های افتتاح شده می‌توان به تعریض جاده آناخاتون اسپیران، احیای معابر شنب غازان و قراملک، ایجاد بازارچه صنایع دستی درب استانبول، پارک شهدای ستارخان، کافه هنر مقبره‌الشعر و آمفی تئاتر روباز عینالی اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهر تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: پارک قلم، رمپ یوسف آباد، دوربرگردان نصر، آسفالت پاسداران، تبادل فهمیده، ساماندهی گلزار شهدای شنب غازان، احیای باغات لاله و فاز دوم پارک اندیشه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

اسحقی در ادامه گزارش خود بیان کرد: از ابتدای سال ۱۷۶ مجوز عمرانی داده‌ایم که ۶۹ مورد موجب عقد قرارداد شده است. تلاش داریم پروژه‌ها از طریق مناقصه عمومی انجام شود.

به گفته او، سه عنصر آهن، قیر و سیمان، برای اجرای پروژه‌ها نیاز است که قیمت آن‌ها از ابتدای سال، به صورت سینوسی نوسان داشته است.

او درباره آسفالت‌ریزی سطح شهر نیز گفت: ما هر سال در سه ماهه چهارم، لیستی از معابر برای آسفالت تهیه و بر اساس آن اقدام می‌کنیم.

معاون عمرانی شهر تبریز اعلام کرد: در بودجه امسال ۱۶۰ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی اختصاص داده شده است که تا به امروز از مرز ۱۱۰ میلیارد تومان عبور کرده‌ایم.

به گفته او، تا به امروز ۹۰ هزار تن آسفالت در پنج ماهه اول سال در مناطق توزیع شده است. هزینه قیر و مصالح به قدری افزایش یافته است که افزایش بودجه ناچیز است.

او تاکید کرد: اجرای آسفالت ما، شامل آسفالت‌تراشی، زیرسازی کمپکت و توزیع دو لایه آسفالت برای کیفیت و دوام آن است.

اسحقی خبر داد: معدنی در صوفیان خریداری کردیم که تا ۴۰ سال آینده مصالح مورد نیاز کارخانه آسفالت ما را تأمین می‌کند. امسال نیز اگر شورا مجوز دهد، بهره‌برداری از این معدن و سنگ‌شکن و کارخانه دوم آسفالت را عملیاتی می‌کنیم.

او با بیان اینکه در پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح سرعت اجرایی کافی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته که تغییرات قیمت را داشتیم، پیمانکاران نیز تمایلی برای ورود نداشتند. خیلی از پیمانکاران خواستار ماده ۴۸ و فسخ قرارداد بودند که اجازه ندادیم. این موضوع را در شورای فنی شهرداری تبریز رفع کردیم.

کد خبر 521519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.