آماده اجرای ماموریت در هر نقطه‌ای از آب‌های اقیانوسی هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در طول مسیر اجرای مأموریت ناوگروه ۷۵ با یاوه گویی ها و توهماتی از سوی دشمنان مواجه بودیم، گفت: تا زمانیکه بر کشتی قدرت و اقتدار سوار هستیم تهدیدی پیش روی خود نمی‌بینیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه ۷۵ این نیرو اظهار کرد: ناوگروه ۷۵ نداجا با اجرای موفقیت‌آمیز مأموریت خود به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف ما این بود که به استکبار جهانی اثبات کنیم حتی آب‌های خروشان هم نمی‌تواند مانعی سر راه ما باشد و ما را از حرکت و حضور مقتدرانه در هر نقطه‌ای از جهان بازدارند؛ ما مأموریت‌های خود را در محیط‌های اقیانوسی بسیار سخت طوفانی و هزاران کیلومتر از سرزمین مادری با قدرت انجام می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، اجرای مأموریت ناوگروه ۷۵ نداجا را در شرایط سخت، تحریم و تهدید بیانگر قدرت و اقتدار این نیرو توصیف کرد و افزود: اولین تهدیدی که در مأموریت‌های طولانی مدت دریایی برای ما وجود دارد شرایط سخت و خشن دریایی و اقیانوسی است؛ از این‌رو باید در مرحله اول با طبیعت جنگید و مسیر را برای دریانوردی هموار کرد و در کنار آن نیز با تهدیداتی مواجه هستیم که از نظر ما بیشتر به یاوه گویی و توهم دشمن شبیه است؛ چراکه وقتی ما بر کشتی اقتدار سوار هستیم هیچ تهدیدی را پیش روی خود نمی‌بینیم.

وی افزود: در این مأموریت خطیر طول مسیر برایمان اهمیت داشت که نزدیک به ۴۶ هزار کیلومتر بود و همچنین عبور از تنگه‌ها و ۳ اقیانوس جهان که دو اقیانوس آن بسیار خشن و خروشان بود نیز بسیار پر اهمیت بود که در طول فرآیند این دریانوردی پشت سر گذاشتیم.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش در حوزه ساخت موتورهای دیزلی و سامانه‌های قدرتمند رانشی اظهار کرد: ما در حوزه رانش دیزل به یک سامانه توانمند تمام ایرانی دست پیدا کرده و در این حوزه به خودکفایی صد درصدی رسیده‌ایم و همه دریانوردان می‌توانند از این سامانه دریانوردی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی استفاده کنند.

کد خبر 521517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.