جزئیات فعالیت قرارگاه های رفاه مردم اعلام شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اعلام جزئیات فعالیت قرارگاه های رفاه مردم در صفحه اینستاگرامش پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام آورده است:

جزئیات فعالیت قرارگاه‌های رفاه مردم اعلام شد

"نایب‌رئیس قرارگاه رفاه مردم گفت: این قرارگاه شامل ۱۴ ستاد است که هر ستاد کار ویژه‌ای را در حوزه تخصصی انجام می‌دهد که در ستاد کارت رفاه مردم به دنبال ایجاد ابزاری برای رساندن کمک‌های معیشتی به جامعه مخاطب خدمات است.

محمود کریمی بیرانوند درباره جزئیات قرارگاه رفاه مردم اظهار کرد: دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود به عنوان رئیس این قرارگاه فعالیت می‌کند و قرارگاه شامل ۱۴ ستاد است.
وی ادامه داد: هر ستاد یک دبیر و یک نایب‌رئیس دارد. دبیر قرارگاه، حلقه واسط بین ظرفیت‌های بیرونی و مأموریت‌های درونی است که هم باید ظرفیت‌های بیرونی را فعال کند وهم حلقه واسط با نواب رئیس باشد.
نایب‌رئیس قرارگاه رفاه مردم گفت: نواب رئیس هر ستاد، حلقه وصل ایده‌ها و امور تحولی هستند که در قرارگاه تبیین و تدوین می‌شوند و طبیعی است که در این صورت با توجه به عناوین مختلفی که برای هر ستاد در نظر گرفته شده است، نایب‌رئیس ستاد باید مسئولیت مستقیم در آن حوزه داشته و در داخل مجموعه وزارتخانه باشد.

ستاد احیای تعاون؛ حرکت به سمت تحقق سهم ۲۵ درصدی

وی با اشاره به وظایف و مأموریت‌های ستاد احیای تعاون تصریح کرد: این ستاد با هدف تقویت و توسعه کسب و کارهای تعاون‌محور، تشکیل شده است، حرکت به سمت تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از تولید ملی کشور که در قانون اساسی به آن اشاره شده، افق بلند مدت این ستاد است، این هدف از طریق احیا فرهنگ تعاون و تسهیل محیط کسب و کار برای شرکت‌های تعاونی پیگیری می‌شود.
نایب‌رئیس قرارگاه رفاه مردم هدف از تأسیس ستاد اشتغال را استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مؤثر و بعضاً موازی دانست که در حال حاضر در فضای کسب و کار اشتغال کشور اثرگذاری قابل تأملی دارند.
کریمی بیرانوند تأکید کرد: نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهادهای زیر مجموعه بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه‌هایی که با حوزه اشتغال ارتباط مستقیمی دارند همچون وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت از جمله نهادهای تأثیرگذار در این حوزه به شمار می‌آیند.
وی، اهداف دیگر تشکیل ستاد اشتغال را ایجاد هماهنگی کامل بین نهادهای متولی حوزه اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و مانع زدایی از قواعد و مقرراتی که مانع اشتغال پایدار هستند عنوان کرد و افزود: مسئله اشتغال به عنوان یک فرایند در نظر گرفته می‌شود و میان نهادهایی که در این حوزه متولی و مؤثر هستند تقسیم کار جدی ایجاد می‌شود.

ستاد تأمین مالی رفاه و تأمین اجتماعی؛ جذب ظرفیت‌های غیر فعال و فراموش شده

نایب‌رئیس قرارگاه رفاه مردم به ستاد تأمین مالی رفاه و تأمین اجتماعی اشاره کرد و توضیح داد: در کنار استفاده از ظرفیت منابع اجتماعی بودجه عمومی کشور، برای ارتقا رفاه دریافت‌کنندگان خدمات از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شناسایی ابزارهای تأمین مالی برای دست‌یابی منابع جدید نیاز است. این منابع با استفاده از ظرفیت‌های غیر فعال و فراموش شده وزارتخانه جذب خواهد شد و تلاش این است که بار مالی جدید به کشور و جامعه تحمیل نشود.

وی تأکید کرد: استفاده از این ابزارها در کشورهایی با نظامات تأمین اجتماعی پیشرفته امری معمول و پذیرفته شده است.

کریمی بیرانوند، هدف از تشکیل ستاد جذب و ارتقای سرمایه انسانی را در درجه اول ارتقای نیروهای متخصص و متعهد در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: از طرف دیگر استفاده از تجربیات موفق افرادی که در سال‌های متمادی در مجموعه وزارتخانه در قسمت‌های مختلف حضور داشته و دارای تجارب موفقی بودند مدنظر قرار می‌گیرد. جذب و به‌کارگیری نیروهای متخصص، جوان و انقلابی در زیرمجموعه‌های مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر اهداف این ستاد است.

ستاد ساختارها و فرآیندها؛ چابک سازی و چالاکی فرآیندها

نایب‌رئیس قرارگاه رفاه مردم درباره ستاد ساختارها و فرآیندها گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از ادغام سه وزارتخانه بزرگ ایجاد شده است و بعضاً ساختارها و فرایندهای آن در راستای تحقق مأموریت‌های محوله نیست، به همین منظور این ستاد با هدف کمک به انجام اصلاحات عمیق در ساختارها و فرآیندها، کمک به ایجاد یک نظام اداری و عملکردی با حداکثر چابکی، چالاکی، انعطاف پذیری، کارایی و اثربخشی و حذف یا ادغام ساختارهای معیوب و توسعه ساختارها و فرایندهای سودمند ایجاد شده است.

وی به ستاد فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: این ستاد با هدف ایجاد زیرساخت‌های فناورانه لازم در حوزه آی تی، ایجاد توسعه سامانه‌های الکترونیکی مردمی و مدیریتی برای توسعه کسب و کارها، کمک به برقراری عدالت و رفاه اجتماعی، برقراری شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع، افزایش کارآمدی، ارائه خدمات بهتر و کارآمدتر و الکترونیکی کردن فرآیندها و پرهیز از کاغذبازی‌های مرسوم بنا شده است.

به گفته کریمی بیرانوند، ستاد کارت رفاه مردم به دنبال ایجاد ابزاری برای رساندن کمک‌های معیشتی به جامعه مخاطب خدمات وزارتخانه است.
وی تصریح کرد: منظور از «کارت»، تمامی ابزارهایی است که هدف را تأمین می‌کند و صرف کارت مد نظر نیست. به نظر می‌رسد طراحی این ابزارها با توجه به تنوع و تعدد امکانات در اختیار این وزارتخانه دور از دسترس نباشد.

ستاد مبارزه با مفاسد و رفع تعارض منافع؛ اصلاح فرآیندها و ساختارهای حقوقی و قانونی

نایب‌رئیس قرارگاه رفاه مردم به ستاد مبارزه با مفاسد و رفع تعارض منافع ستاد، اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از تشکیل این ستاد، اصلاح فرآیندها و ساختارهای حقوقی و قانونی است که خودشان سر منشا فساد هستند، باید در مرحله اول، فرآیندها و ساختارهایی که باعث بروز فساد می‌شوند و افراد فاسد از این فرآیندها خارج شوند.

کریمی بیرانوند ادامه داد: در وهله دوم، فعالیت‌های سالم بسیار زیادی در سراسر کشور چه دولتی و چه بخش خصوصی وجود دارد که در رکود قرار دارند، با مبارزه با سرمنشأ های ساختاری و قانونی فساد، فعالیت‌های سالم از رکود خارج و خود به خود، عامل مبارزه با فساد می‌شوند.

وی اضافه کرد: وهله سوم، برخورد با مفاسد و منافعی است که به صورت همزمان با فعالیت‌های حاکمیتی تعارض دارند که در این زمینه نیز این ستاد فعالیت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

ستاد مدیریت شرکت‌ها و صندوق‌ها؛ مدیریت منابع

نایب‌رئیس قرارگاه رفاه مردم درباره این ستاد توضیح داد: ستاد مدیریت شرکت‌ها و صندوق‌ها به صورت مشخص به دنبال مدیریت منابع صندوق‌های بازنشستگی و یافتن راه حلی برای عبور از وضعیت فعلی است، در این مسیر افزایش اتکا بر درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری صندوق‌ها در شرکت‌های وابسته از طریق افزایش بهره وری و اصول حاکمیت شرکتی مد نظر خواهد بود.
کریمی بیرانوند تأکید کرد: ایجاد نظامی برای شایسته گزینی و استفاده مناسب از ظرفیت این شرکت‌ها و نیروی انسانی جوان و متخصص در دستور کار قرار دارد. "

جزئیات فعالیت قرارگاه های رفاه مردم اعلام شد

جزئیات فعالیت قرارگاه های رفاه مردم اعلام شد

جزئیات فعالیت قرارگاه های رفاه مردم اعلام شد

جزئیات فعالیت قرارگاه های رفاه مردم اعلام شد

جزئیات فعالیت قرارگاه های رفاه مردم اعلام شد

کد خبر 521507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.