۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
رقابت ماشین های گلزنی اروپا

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱، رقابت میان برترین گلزنان فوتبال اروپا نیز حساسیت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، در حال حاضر پنج بازیکن هستند که در سال تقویمی جاری، عملکرد فوق‌العاده ای را هم در رقابت‌های باشگاهی و هم در رقابت‌های ملی به ثبت رسانده‌اند و در تلاش هستند تا برترین گلزن سال اروپا شوند.

هم اکنون صدرنشین لیست برترین گلزنان اروپا رابرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن مونیخ از لهستان است که امسال ۴۵ بار گلزنی کرده. این بازیکن لهستانی رقابت‌های بوندس‌لیگا را با آمادگی بالایی آغاز کرده و در چهار بازی ابتدایی موفق شده ۶ بار دروازه حریفان را باز کند.

در جایگاه دوم، ارلینگ هالند نروژی قرار دارد که در مجموع ۳۸ گل برای نروژ و بوروسیا دورتموند از ژانویه به ثمر رسانده است. این بازیکن ۲۱ ساله در فصل جدید رقابت‌های سطح اول آلمان در ۴ بازی ۵ گل به ثمر رسانده است و رقابت تنگاتنگی با لواندوفسکی دارد.

در رتبه سوم لیونل مسی حضور دارد که به تازگی از بارسلونا به پاری سن ژرمن پیوسته است. مسی امسال ۳۶ گل در سطح بین‌المللی و باشگاهی به ثمر رسانده. او هنوز موفق به گلزنی در تیم جدید خودش نشده اما انتظار می‌رود که با حضور دائم در ترکیب پایتخت‌نشینان فرانسه، بتواند آمار خود را بهبود ببخشد.

کیلیان امباپه، هم تیمی مسی در پی اس جی نیز در این فصل ۳۳ گل زده است. او در مسابقات قهرمانی اروپا در تابستان هیچ گلی به ثمر نرساند و نتوانست دروازه رقبا را باز کند؛ البته امباپه فصل جدید فرانسه را با قدرت شروع کرده و تا اینجا در ۴ بازی موفق شده ۳ گل بزند.

کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد که در مجموع ۳۱ گل دارد، مقام پنجم را به خود اختصاص داده است. ستاره پرتغالی به تازگی با به ثمر رساندن ۱۱۱ امین گل ملی خود موفق شد به برترین گلزن ملی تاریخ تبدیل شود. البته رونالدو بازگشت باشکوهی به منچستر داشت و در بازی ابتدایی خود مقابل نیوکاسل دبل کرد.

در حالی که حدوداً سه ماه و نیم به پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده است، پنج ماشین گلزنی برتر اروپا در تلاش هستند تا ارزش‌های خود را ثابت کنند و زمان زیادی برای زدن گل‌های بیشتر باقی مانده است. لوا، هالند، مسی، امباپه و رونالدو با فاصله کمی نسبت به یکدیگر به سوی جایزه برترین گلزن اروپا حرکت می‌کنند.

کد خبر 521503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.