رزرو آنلاین منزل و اسکان موقت در اصفهان + آموزش

سامانه الکترونیک اسکان با هدف ساماندهی اسکان گردشگران استان اصفهان و ایجاد ارتباطی ایمن و مطمئن بین مالکین منازل استیجاری و گردشگران، توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان راه اندازی شده است.

به گزارش ایمنا، اصلی‌ترین مشکل یک گردشگر عدم آشنایی کامل با شهر مقصد و همچنین شرایط حاکم بر آن شهر است، لازم است زیرساخت‌های لازم فراهم گردد تا گردشگران با تجربه یک سفر خاطره‌انگیز، در رونق صنعت گردشگری مؤثر گردد. یکی از اولین دغدغه‌های هر گردشگر در سفر، محل اقامت شبانه می‌باشد. اینکه چه بخشی از شهر برای هر گردشگر به عنوان بخش مناسب جهت سکونت وی شناخته می‌شود و اینکه اساساً آیا محل اسکان مورد نظر (حتی با وجود استقرار در محلی مناسب) پیش‌نیازها و ملزومات سکونت را در خود دارد، از جمله دغدغه‌های مهم برای یک گردشگر است. اما پیش از هر چیز این نکته می‌بایست بررسی گردد که به طور کلی یک محل اقامت مناسب برای گردشگران چه مشخصاتی باید داشته باشد و اساساً در فرآیند رزرو یک اقامتگاه برای گردشگران و حتی بعد از آن با چه چالش‌هایی روبرو هستیم.

ایجاد یک سامانه نرم افزاری مطمئن، پاسخگو و کارآمد به منظور رزرو منازل استیجاری و مراکز اقامت موقت گردشگران ضمن اینکه به گردشگران کمک خواهد نمود تا با کمترین هزینه، محلی مناسب و مطمئن را برای اقامت شبانه در اختیار داشته باشند، باعث خواهد شد که مالکین نیز با خیال راحت تری منازل خود را در اختیار گردشگران قرار داده و در مشارکت در صنعت گردشگری تشویق گردند. ضمن اینکه استفاده از یک سامانه مشخص موجب می‌گردد وضعیت اسکان گردشگران چه در ایام پیک سفر و چه در سایر روزهای سال سازماندهی مشخصی داشته باشد و هر یک از مراجع ذیربط اعم از سازمان میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، اداره اماکن و دستگاه قضا بر وضعیت اسکان گردشگران نظارت موثرتری داشته باشند.

رزرو آنلاین منزل و اسکان موقت در اصفهان + آموزش

علاوه بر موارد فوق ایجاد سامانه مذکور، تأثیر بسزایی در مدیریت شهری در حوزه‌های خدمات شهری، ترافیک، ایمنی و غیره خواهد داشت. با استفاده از این سامانه نرم افزاری می‌تواند وضعیت تردد، ایمنی و ارائه خدمات شهری به گردشگران را به نحوه مطلوب‌تری برنامه‌ریزی نمود و از ایجاد هرج و مرج و شلوغی جلوگیری کرد. همچنین می‌توان در گام‌های بعدی با استفاده از این سامانه به گردشگران در برنامه‌ریزی سفر و استفاده از امکانات و مراکز تفریحی و رفاهی کمک نمود بطوری که هر گردشگر مطابق میل خود از امکانات موجود استفاده نموده و درنهایت سفری خاطره‌انگیز برای وی رقم بخورد.

ثبت نام مراکز اقامتی و بعد از آن بررسی شرایط آن، رزرو اقامتگاه و تحویل آن با امکانات و وضعیت مناسب و مطابق با آنچه به گردشگر اعلام شده است و باز تحویل به مالک از جمله مراحل رزرو انواع اقامتگاه‌ها توسط گردشگران می‌باشد که در هر مرحله چالش‌ها و شرایط خاصی وجود دارد و باید برای هر مورد راهکار مناسبی در نظر گرفته شود. در این سامانه که در بستر اینترنت با دامنه مورد نظر شهرداری اصفهان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد، افراد می‌توانند به خدمات سامانه که به طور خاص متمرکز بر اجاره منازل استیجاری و مراکز اقامت موقت مورد تأیید شهرداری می‌باشد دسترسی داشته باشند و تمامی خدمات در این را دریافت نمایند. این خدمات شامل ثبت مراکز اقامتی، ارزیابی این مراکز، انتشار اطلاعات هر یک از مراکز اقامتی در سامانه، جستجو، انجام روال رزرو، پرداخت هزینه‌ها و تحویل اقامتگاه به گردشگران و باز تحویل آن به مالک می‌باشد. خدمات موجود در سامانه‌ی تحت وب از طریق نسخه موبایل نیز قابلیت ارائه می‌باشد تا کاربران بتوانند از طریق تلفن همراه نیز از خدمات این سامانه بهرمند شوند.

حق انتخاب با شماست

شیوه‌های اقامتی متنوعی در سامانه در نظر گرفته شده است، از کانکس‌های اسکان موقت گرفته تا منازل مجلل که این تنوع به شما حق انتخاب منحصر به فردی را ارائه می‌نماید.شما می‌توانید پس از جستجو بر اساس سطح توانایی اقتصادی، علاقه‌مندی های خود و… در بین اماکن اقامتی سامانه انتخابی مطابق سلیقه و شرایطتان داشته باشید.

نظارت و تأمین امنیت با ماست

تمامی منازل و املاک ثبت شده در این سامانه مراحل مختلف نظارت و بررسی صلاحیت را تحت نظر مراجع ذیصلاح گذرانده‌اند تا شما با خیالی آسوده از آنها استفاده کنید. فقط یادتان باشد قبل از رزرو به شرایط، قوانین عمومی و اختصاصی هر محل اقامت و همچنین امکانات و مزایایی که آن محل در اختیار شما قرار می‌دهد توجه فرمائید.

تأمین کیفیت با مالکان است

یکی از اصلی‌ترین شروط درج و حق ادامه فعالیت یک محل اقامت در این سامانه، تأمین دائمی محلی مناسب، تمیز و مطمئن جهت اقامت گردشگران است، از این رو تمامی مالکانی که محل اقامت خود را در این سامانه ثبت نموده‌اند تمامی تلاش خود را خواهند کرد تا محلی تمیز، آرامش بخش و به دور از مسائل حاشیه‌ای و مشکلات ناشی از اقامت در اماکن غیر مجاز را در اختیار شما قرار دهند.

مراحل ورود به رزرو منازل استیجاری

۱- در اولین گام وارد سایت my.isfahan.ir شوید. بدین منظور کافی است این آدرس را در مرورگر خود تایپ کنید یا طریق دکمه زیر وارد سامانه شوید:

سامانه خدمات الکترونیک شهرداری اصفهان

با باز شدن سایت با صفحه‌ای به شکل زیر مواجه می‌شوید:

رزرو آنلاین منزل و اسکان موقت در اصفهان + آموزش

۲ - در مرحله دوم از منوی زیر فیلد رهگیری یا قسمت پایین‌تر صفحه که مربوط به خدمات الکترونیک است از بخش «گردشگری، تفریح و سلامت» گزینه «رزرو منازل استیجاری نوروزی، کمپ‌ها و مراکز اسکان موقت» را کلیک کنید:

رزرو آنلاین منزل و اسکان موقت در اصفهان + آموزش

۳ - پس از کلیک بر روی «گردشگری، تفریح و سلامت» وارد بخش زیر می‌شوید:

رزرو آنلاین منزل و اسکان موقت در اصفهان + آموزش

۴ - در این بخش با انتخاب ناحیه و قیمت و تجهیزات مورد نیاز تصاویر واحدها و ویلاها برای شما نمایش داده می‌شود و نسبت به نیاز خود می‌توانید رزرو کنید.

۵ - همچنین مالکین در صورتی که ملکی را در اختیار دارند که شرایط کلی ارائه منازل به گردشگران را داشته و خالی از سکنه می‌باشد می‌توانند با ثبت منزل مربوطه در این سامانه، آن را در معرض دید و انتخاب گردشگران قرار دهند.

رزرو آنلاین منزل و اسکان موقت در اصفهان + آموزش

ثبت نام تسهیلات ویژه جایگزینی موتور برقی یکی از ۳۴ خدمتی است که در سامانه اصفهان نما به آدرس my.isfahan.ir ارائه شده است. در این سامانه خدمات ذیل به صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد:

شهرسازی، ساخت و ساز و ساختمان

امور پیمانکاران، کسب و کار و مشاغل

  • درخواست روکش و بررسی صورت وضعیت پیمانکاران سازمان عمران
  • استرداد سپرده شرکت در استعلام (پیمانکاران سازمان عمران)
  • استرداد و ابطال ضمانت‌نامه حسن انجام تعهدات (پیمانکاران سازمان عمران)

محیط زیست و فضای سبز

  • تقویم زمان بندی جمع آوری بازیافت
  • درخواست قطع یا جابه جایی درختان
  • درخواست حمل و نقل نخاله ساختمانی

حمل و نقل و ترافیک

  • درخواست نصب المانهای ترافیکی
  • ثبت نام تسهیلات ویژه جایگزینی موتور برقی
  • ثبت نام در طرح محدوده ترافیک

فضاهای شهری و معابر عمومی

  • درخواست دیوار نگاره
  • صدور / تمدید مجوز نصب تابلو صنفی
  • درخواست مجوز احداث پل بر روی مادیها و انهار

حوادث و تخلفات

  • ثبت شکایات ساختمانی
  • درخواست بازدید جهت شروع مجدد فعالیت ساختمانی متوقف شده (ویژه منطقه ۱۲)
  • ثبت شکایات به بازرسی

گردشگری، تفریح و سلامت

  • فروش اینترنتی فروشگاه‌های کوثر
  • رزرو منازل استیجاری نوروزی، کمپ‌ها و مراکز اسکان موقت
  • مراکز تفریحی و گردشگری شهر اصفهان

آموزش، پژوهش و فرهنگ

  • ثبت نام در دوره‌های شهر یادگیرنده (دوره‌های آموزش غیر حضوری مرکز آموزش سازمان فاوا)
  • ثبت نام کلاس‌های آموزشی و ورزشی مراکز فرهنگی تفریحی
  • ثبت نام در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی سازمان آتش نشانی

ارتباطات، نظرسنجی و رضایت‌سنجی

  • شفافیت و شهروندمداری
  • ثبت ایده شهروندی
  • ارسال و پیگیری درخواست به شهردار

آرامستان‌ها

افراد می‌توانند با چند کلیک از طریق سایت my.isfahan.ir یا نشانی http://my.isfahan.ir/Home/Services به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 521455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.