زیباسازی ورشو پیش از سال نوی میلادی

پایتخت لهستان بر اساس طرح زیباسازی شهرداری ورشو، پیش از آغاز سال نوی میلادی سبز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رافائل ترزاسکوفسکی شهردار ورشو اعلام کرده است که پایتخت لهستان قرار است میزبان ۱۱۸ درخت جدید در قلب شهر باشد تا برای سال ۲۰۲۲ سرسبزتر از همیشه به نظر برسد؛ برای آغاز این جنبش شهردار نخستین درخت را با دست خود کاشت.

مرکز شهر ورشو از ساختمان‌های بتنی اشباع است و خیابان‌های بسیاری در آن وجود دارد؛ اکنون با این طرح، مساحتی به اندازه سطح زمین فوتبال شامل درختان، درختچه‌ها و گیاهان کم ارتفاع در مرکز شهر ظاهر می‌شود و نمایی تازه به این بخش خاکستری شهر می‌دهد.

زیباسازی ورشو پیش از سال نوی میلادی

احیای فضای سبز بخشی از طرح زیباسازی مرکز شهر است؛ شهرداری از سال ۲۰۲۰ در تلاش است تا با بازسازی و زیباسازی مناطق مرکزی، این قسمت از شهر را که تا کنون عمدتاً برای جابجایی طراحی شده است، کاربردی تر و قابل دسترس نماید و در عین حال شرایط کسب و کارهای کوچک و کیفیت کلی زندگی را به واسطه تغییر ظاهر شهر بهبود ببخشد.

به غیر از بازسازی زیرساخت‌ها و احداث گذرگاه‌های عابر پیاده و مسیرهای دوچرخه سواری، کاشت گیاهان جدید و درختان بیشتر به عنوان راهی برای محدود کردن تأثیر تغییرات آب و هوایی بر شهر در نظر گرفته شده است.

ورشو اولین شهری در لهستان است که به برنامه پایداری شهرهای سبز بانک اروپایی بازسازی و توسعه ( EBRD) پیوست.

هدف این برنامه کمک به شهرهای بزرگ برای توسعه سیاست‌های دوستدار محیط زیست است و شرط بهره‌مندی از این طرح، انجام اقداماتی برای کاهش انتشار CO2 یا افزایش بهره‌وری انرژی است.

زیباسازی ورشو پیش از سال نوی میلادی

کد خبر 521448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.