افزایش طبقات در نقاط محتمل فرونشست متوقف شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به بروز فرونشست باید سیاستگذاری در توسعه شهر با دقت‌نظر بیشتری دنبال شده و افزایش طبقات در نقاطی که احتمال فرونشست وجود دارد، متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح امروز (یکشنبه) در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، پس از ارائه گزارش مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان درباره وضعیت اصفهان در خصوص فرونشست، اظهار کرد: بر اساس این گزارش کاهش آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین دلیل فرونشست زمین است که باید به‌طور جدی دنبال شده و سوءمدیریت در حوضه آبریز زاینده رود حل شود.

وی افزود: مخاطرات ناشی از پدیده فرونشست باید سبب تغییر دیدگاه در احداث ساختمان‌ها شده و نوع و جنس مصالح ساختمانی به شکلی باشد که در پی بروز حوادث طبیعی تلفات جانی به وجود نیاید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در کشورهایی مانند ژاپن که زلزله‌های شدید رخ می‌دهد، ساختمان‌ها در برابر این مخاطرات مقاوم ساخته شده لذا مدیران شهری به ویژه در کلانشهر اصفهان باید به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه ورود سازمان نقشه‌برداری در این خصوص می‌تواند در اجرای طرح جامع و تفصیلی اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به بروز فرونشست باید سیاستگذاری در توسعه شهر با دقت‌نظر بیشتری دنبال شده و افزایش طبقات در نقاطی که احتمال فرونشست وجود دارد، متوقف شود.

کد خبر 521438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.