اسلامی: مذاکرات با آژانس در حاشیه اجلاس آینده ادامه می‌یابد

ترییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه روح حاکم بر مذاکرات با مدیر کل‌آژانس ایجاد فرصت برای توسعه تعامل و همکاری در چهارچوب موازین و مقررات‌آژانس است، گفت: تصمیم گرفتیم در اجلاس آینده شرکت کنیم و در حاشیه اجلاس مذاکرات و گفت و گوهای خود را ادامه دهیم.  

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی روز یکشنبه -۲۱ شهریورماه- پس از دیدار با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، اظهار کرد: امروز به دعوت سازمان انرژی اتمی ایران رافائل گروسی به تهران آمد و مذاکرات خوب و سازنده‌ای با وی داشتیم. روح حاکم بر مذاکرات، ایجاد فرصت برای توسعه تعاملات، همکاری‌ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی با بیان اینکه کل مسائل فی‌مابین اساساً فنی است و مسائل سیاسی جایگاهی در روابط فیمابین ندارد، گفت: تصمیم گرفتیم در اجلاس آینده شرکت کنیم و در حاشیه اجلاس مذاکرات و گفت‌وگوهای خود را ادامه دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه توافق کردیم گروسی در آینده نزدیک دوباره به تهران سفر کند، گفت: همچنین مقرر شد کارشناسان‌آژانس برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات فنی لازم را برای دوربین‌ها انجام دهند و کارت حافظه طبق روالی که در ایران هست و در آنجا نگهداری می‌شود همین جا پلمب می‌کنند و کارت‌های جدید را نصب می‌کنند. آنچه برای ما حائز اهمیت است و آژانس هم تاکید دارد، اعتماد سازی است.

اسلامی خاطرنشان کرد: اعتماد متقابل بین جمهوری اسلامی و آژانس باید پابرجا بماند و آژانس در عمل به تکالیف قانونی خود برای پیشبرد انرژی هسته‌ای ایران و همچنین پیشرفت جمهوری اسلامی نقش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

منبع: ایرنا
کد خبر 521433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.