شورای شهر اصفهان طرح «باشگاه شهر اندیشان» را بررسی می‌کند

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: طرح «باشگاه شهر اندیشان» با امضای سه نفر از اعضای شورا و با هدف تحقق مشارکت مردم در اداره شهر در جلسه امروز اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز (یک‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به بحران فرونشست زمین استان اصفهان پرداخته شد زیرا استان اصفهان در حالت اضطرار قرار دارد به همین علت میزبان مدیر کل زمین شناسی استان بودیم تا استانداردهای این موضوع برای شورا تبیین شود.

وی افزود: در معاونت برنامه‌ریزی برای شناسایی مناطقی که بحران فرونشست دارد و لزوم توجه به برنامه‌ریزی شهری با عنایت به مناطق بحرانی اقداماتی انجام شده که گوشه‌ای از این موارد نیز در جلسه امروز ارائه شد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به طرح و لوایح جلسه علنی امروز شورا، ادامه داد: طرح «باشگاه شهر اندیشان» با امضای سه نفر از اعضای شورا و با هدف تحقق مشارکت مردم در اداره شهر در جلسه امروز اعلام وصول شد که پس از طی فرایند قانونی خود بررسی خواهد شد؛ مشارکت شهروندان در انتخاب شهردار وجود داشت لذا این باشگاه نیز به دنبال این است که نخبگان، دغدغه مندان و اقشار مختلف را در اداره شهر دخیل کند.

وی افزود: لایحه جا به جایی منابع مالی، با هدف رسیدگی به وضعیت معوقات پرسنل آتش نشانی و مسائل جاری این سازمان و لایحه مربوط به آزادسازی رینگ چهارم ترافیکی و حفاظتی شهر دیگر مواردی بود که با رأی موافق اعضا مورد تصویب قرار گرفت.

صالحی تصریح کرد: ریاست شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور خود ضمن تشکر از رئیس جمهور در رابطه با سفرهای استانی‌شان و انتخاب استان‌های مقصد سفرهای استانی و اولویت بندی بر اساس میزان مسائل حل نشده، از رئیس جمهور دعوت کرد که در اصفهان حاضر شده و این استان را در اولویت سفر خود قرار دهد. رئیس شورا نیز به این موضوع تاکید کرد که با توجه به معضل آب و قطع جریان دائمی زاینده رود و مشکل در تأمین منابع آبی، آلاینده‌های محیط زیستی، فرونشست و بسیاری از مسائل دیگر باید سفر به اصفهان و پرداختن به معضلات جاری استان جدی گرفته شود.

کد خبر 521412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.