تعیین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در میان افراد واکسینه نشده

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر مرگ و میر ناشی از کرونا در میان افراد واکسینه نشده ۱۱ برابر بیشتر از دیگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و اطلاعات پزشکی مربوط به بیش از ۶۰۰ هزار فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه نشده ۴.۵ برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا در میان این گروه از افراد به ترتیب ۱۰ و ۱۱ برابر بیشتر از دیگران است.

نتایج دو مطالعه دیگر نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند، بنابراین متخصصان معتقدند که بیشتر افراد لازم دارند دوز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق کنند، انتظار می‌رود که دوز سوم واکسن‌های mRNA از ۲۰ سپتامبر در دسترس افرادی قرار خواهد گرفت که هشت ماه از زمان تزریق دوز دوم واکسن آن‌ها گذشته است.

به گفته محققان، از آنجایی که واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، لازم است افراد در زمان تعیین شده واکسن خود را دریافت کنند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که افراد مسن و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند در اولویت دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا قرار دارند.

کد خبر 521403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.