معضل فرونشست اصفهان در سطح ملی مطرح شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در استان از آلودگی هوا و بی‌آبی به مثابه معضل بزرگ اصفهان سخن گفته می‌شود، اما حل معضل فرونشست به عنوان صدای استان در سطح ملی مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی نژاد امروز (یکشنبه) در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، پس از ارائه گزارش مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان درباره وضعیت اصفهان در خصوص فرونشست پرداختن شورا به این موضوع را مسئولیت اجتماعی و نه وظیفه قانونی این نهاد دانست و اظهار کرد: فقدان مطالعات جامع، روند نگاری گسسته بر روی موضوع و نبود روزآمدی مطالعات مهم‌ترین معضلات پژوهش در این حوزه است.

وی با بیان اینکه بارگذاری روی محل‌ها، پهنه‌ها و لکه‌هایی که به ویژه در شمال شهر پیش‌بینی فرونشست در آن وجود دارد باید موردتوجه بیشتر معاونت شهرسازی باشد، افزود: معاون برنامه‌ریزی نیز باید نقشه تراکم، سکونت، ریزدانگی واحدها و ترکیب آن با فرونشست را به شورای شهر ارائه دهد، زیرا شناخت نسبت به لکه‌های بحرانی در بازنگری طرح تفصیلی بسیار مؤثر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید مشخص شود که در جلسات ستاد بحران و شورای برنامه ریزی به این موضوع پرداخته شده یا خیر و چه تکالیفی به عهده بخش‌های مختلف گذاشته شده است؛ در استان از آلودگی هوا و بی‌آبی به مثابه معضل بزرگ اصفهان سخن گفته می‌شود، اما حل معضل فرونشست به عنوان صدای استان در سطح ملی مطرح نیست.

وی ادامه داد: این سوال نیز مطرح است که دادستان اصفهان بر اساس مصوبات در این خصوص ترک فعلی را مشخص کرده است یا خیر، زیرا نباید صرفاً اینگونه باشد که ما اصفهانی‌ها در جلسات مختلف بنشینیم و مرثیه‌ای را برای آن بسراییم.

نباتی نژاد با اشاره به طرح فراخوان برای آر اف پی پژوهش در خصوص فرونشست زمین در اصفهان، گفت: اگر قابلیت بررسی این موضوع در استان نیست، می‌توان با تشکیل کنسرسیوم‌های ملی و بین‌المللی مطالعات را به‌صورت جامع دید و اگر احساس می‌شود که در دقیق سازی آر اف پی موضوعاتی دیده نشده و ممکن است زمانی که پژوهش به اتمام می‌رسد نیاز به متمم آن باشد، باید از هم‌اکنون این موارد را مدنظر قرار داد.

کد خبر 521394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.