کمبریج از پناهندگان افغان حمایت می‌کند

محکومیت آتش سوزی مسجدی در منچستر،حمایت از کسب و کارهای خدماتی در لیورپول، حمایت از پناهندگان افغان در کمبریج،تداوم جلسات مجازی شورای شهر در فیلادلفیا، پروژه بازسازی ورزشگاه در بیرمنگام و اجرای طرح خیابان‌های ایمن در نوریچ، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر کمبریج هفته گذشته طرح ملی حمایت از اسکان ۲۰ هزار پناه‌جو افغانستانی را در صحن علنی شورا بررسی و با اکثریت آرا به آن رأی داد.

این شورا برای یافتن املاک مناسب و برنامه ریزی حمایتی که پناهندگان هنگام ورود به کمبریج به آنها نیاز خواهند داشت، با دیگر دستگاه‌های دولتی شهر همکاری می‌کند. تاکنون، شورای شهر کمبریج دارای شش خانه در دسترس است که برای خانواده‌های پناهنده آنها را تدارک دیده است.

گفتنی است این رویکرد شورا در سال‌های اخیر برای اسکان پناهجویان کشورهای جنگ زده از جمله سوریه، عراق و سودان، انجام شده است و شورای شهر کمبریج همچنین با انجمن‌های فعال در حوزه مسکن در مناطق شهر هماهنگی‌هایی را خواهد داشت تا در خصوص املاک مناسب دیگر مناطق بررسی‌های مناسب‌تری شود.

الکس کولیس، عضو کمیسیون رفاه اجتماعی شورای شهر در این خصوص اظهار کرد: روزهای اخیر در حال کار با دیگر دستگاه‌های شهر برای یافتن خانه‌هایی برای پناهندگان هستیم تا به آنها کمک کنیم و این پناهجویان زندگی جدیدی را در منطقه ما آغاز کنند. البته این اهمیت دارد که دیگر نیازهای آنها را رفع کنیم.

وی افزود: از حمایت‌هایی که این خانواده‌ها هنگام ورود به شهر نیاز خواهند داشت مطلع هستیم و تیم ما که در سال‌های اخیر تجربه زیادی در اسکان مجدد پناهندگان سوری داشته است، برای کمک به خانواده‌ها آماده خواهد بود.

کلر جان باچلور، رئیس کمیسیون مسکن شورای شهر کمبریج گفت: خوشحالیم که از طرح پناهندگان افغانستان که توسط دولت انجام می‌شود با ارائه شش خانه برای خانواده‌های پناهنده حمایت می‌کنیم. در این راستا به وسیله همکاری با دیگر دستگاه‌های شهر برای ارائه پشتیبانی همه جانبه، ما بر یک مشارکت قوی و موفق تکیه می‌کنیم و این بدین معنی است که خانواده‌ها بهترین شروع ممکن را برای زندگی جدید خود در کشور انگلیس خواهند داشت.

وی تصریح کرد: البته امکانات مؤثری برای ادامه حمایت از پناهجویانی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند وجود دارد. مشارکت ما بدین معناست که با هم می‌توانیم به خانواده‌های پناهنده خانه‌های راحت و امن برای ایجاد زندگی جدید آنها ارائه دهیم، اما پشتیبانی بیشتری برای سازگاری با زندگی در انگلستان، با دسترسی به همه چیز اعم از پزشکان عمومی و رفاه، آموزش مهارت‌ها و مدرسه برای کودکان وجود خواهد داشت.

رئیس کمیسیون مسکن شورای شهر کمبریج اظهار کرد: این شورا یکی از اولین شوراهای شرق انگلستان بود که در سال ۲۰۱۵ به درخواست دولت مبنی بر کمک شوراها برای اسکان مجدد ۲۰ هزار پناه‌جو در انگلستان که از کشورهای جنگ زده از جمله سوریه، عراق و سودان فرار کرده بودند، تلاش کرد. در طول شش سال بعد، شورا سابقه همکاری قوی با پناهندگان را توسعه داده است.

وی ادامه داد: در ابتدا، برنامه اسکان مجدد ۵۰ نفر به عنوان بخشی از طرح پنج ساله اسکان مجدد پناهندگان بود، اما شورا توانست با کمک پیشنهادات املاک خصوصی اجاره‌ای و مسکن در کمبریج و در نزدیکی آن، این تعداد را در سه سال بیش از دو برابر کند و همکاری نزدیک با گروه‌ها و سازمان‌های داوطلبانه انجام شد. همچنین چندی پیش تعهد دیگری مبنی بر اسکان مجدد ۲۰۰ پناهنده دیگر انجام شد و در ژوئن سال جاری این شورا متعهد است که هر سال چهار خانه شورا را به مدت پنج سال به پناهندگان واگذار کند.

منچستر؛ محکومیت آتش سوزی مسجدی در شهر

شورای شهر منچستر به آتش سوزی در مسجد دیدسبری که یکی از مهم‌ترین مساجد شهر است واکنش نشان داد و این اقدام را محکوم کرد.

لوتفر رحمان، نایب رئیس شورای شهر منچستر در این خصوص گفت: این یک اقدام نفرت انگیز است که برای ایجاد ترس و نفرت طراحی شده بود. البته خوشبختانه به مسجد آسیب جدی وارد نشده است. ما شهری هستیم که کنار هم ایستاده‌ایم و اجازه نخواهیم داد که تندروها ما را از هم جدا کنند.

وی ادامه داد: جا دارد از همسایه‌های این مسجد که بعد از خطر به مراکز آتش نشانی تماس گرفتند تقدیر کنم. آنها روح واقعی این شهر هستند. در پایان باید اشاره کنم که از هر شخص که اطلاعاتی در خصوص عوامل آتش سوزی دارد می‌تواند به پلیس شهر در راستای دستگیری عاملان حمله به مسجد کمک کند.‌

لیورپول؛ حمایت از کسب و کارهای خدماتی

جوآن اندرسون شهردار لیورپول و فریزر لیک عضو شورای شهر لیورپول، پس از اصلاح قوانین حمایت از کسب و کارهای خدماتی از سوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس واکنش نشان دادند.

اصلاحات قوانین پرستاران و مراقبان اجتماعی که یکی از مشاغل خدماتی در انگلیس است روز گذشته از سوی بوریس جانسون اعلام شد اما از نظر عضو شورای شهر و شهردار لیورپول این دستور هیچ اقدام مؤثری در راستای حل بحران پیش روی شاغلان این حوزه در شهر لیورپول نخواهد کرد.

طبق گزارشی که به شورای شهر رسیده است هر هفته، شرکت‌های مراقبت از منزل و خانه‌های مسکونی و سالمندان، کارکنان خود را به سایر بخش‌هایی که حقوق بیشتری می‌پردازند، مانند سوپر مارکت ها و دیگر مشاغل از دست می‌دهند. پرستاران به دلیل حقوق پایین خود به دیگر مشاغل می‌روند زیرا احساس می‌کنند که مورد احترام و ارزش نیستند. بنابراین بزرگترین کاری که دولت می‌تواند برای رفع این وضعیت انجام دهد، بهبود حقوق و شرایط برای افرادی است که در خط مقدم این فعالیت‌ها هستند است.

فریزر لیک عضو شورای شهر لیورپول در این خصوص اظهار کرد: این قانون یک رسوایی مطلق است که اعلامیه امروز حتی یک دلار درآمد اضافی برای پرستاران و مراقبان و مشاغل خدماتی مراقبتی تضمین نمی‌کند. در واقع، افزایش مشارکت‌های بیمه ملی به این معنی است که دولت حقوق این افراد را کمتر خواهند کرد.

وی ادامه داد: کارکنان و پرستاران این مشاغل در همه گیری کووید ۱۹ از خود فداکاری نشان داده‌اند. آنها ۱۸ ماه طاقت فرسا را گذرانده‌اند و سلامت خود را برای مراقبت از آسیب پذیر ترین افراد به خطر انداخته‌اند. حداقل چیزی که سزاوار آن هستند پرداخت بهتر حقوق و مزایای آنهاست.

فیلادلفیا؛ تداوم جلسات مجازی شورای شهر

با اعلام شورای شهر فیلادلفیا به دلیل نگرانی‌های مداوم مرکز بهداشت شهر در خصوص شیوع نوع خطرناک کووید دلتا، شورای شهر حداقل در حال حاضر جلسات خود را از راه دور و در بستر آنلاین ادامه خواهد داد.

دارل ال کلارک رئیس شورا شهر فیلادلفیا در این خصوص گفت: این انتظار من بود که شورا از پاییز امسال به جلسات حضوری بازگردد اما متأسفانه، نوع بسیار خطرناک دلتا کووید ۱۹ بسیاری از دولت‌ها و مشاغل را مجبور کرده است تا برنامه‌های خود را برای بازگشایی به تأخیر بیاندازند. نوع دلتا کووید ۱۹ یک تهدید مداوم و غیرقابل پیش بینی برای سلامت عمومی است، چه فردی واکسینه شده باشد یا نه. بر این اساس، پس از مشورت با هیئت رئیسه شورا، تصمیم بر تداوم جلسات شورا در بستر آنلاین و مجازی گرفتیم..

وی ادامه داد: در حال حاضر به تشکیل جلسات شورا از راه دور ادامه می‌دهیم. دریافت نظرات مردم نیز از راه دور ادامه خواهد داشت. قطعاً با بهتر شدن شرایط، ما در خصوص این تصمیم تجدید نظر می‌کنیم. همچنین به منظور انجام امور تجاری شهر تا حد ممکن، هیچ گونه محدودیتی برای انواع قوانین وضع شده وجود نخواهد داشت.

کمبریج از پناهندگان افغان حمایت می‌کند

بیرمنگام؛ پروژه بازسازی ورزشگاه شهر

پروژه بازسازی استادیوم الکساندر بیرمنگام که یک سالی می‌شود در دست اقدامات است با جدیت از سوی شورای شهر و مدیر این پروژه دنبال می‌شود.

کلر ایان وارد، رئیس شورای شهر بیرمنگام، در خصوص این پروژه اظهار کرد: می‌توانیم به این واقعیت افتخار کنیم که جوامع و گروه‌های اجتماعی در سراسر شهر از پروژه استادیوم الکساندر سود می‌برند.استادیوم بازسازی شده یک مکان در سطح جهانی خواهد بود که می‌تواند رویدادهای مهم را میزبانی کند و همچنین به نقطه مهمی برای فعالیت‌های اجتماعی در شهر تبدیل شود.

وی ادامه داد: ما مشتاقانه منتظر هستیم تا ماه‌های پایانی این پروژه مزایای بیشتری را برای مردم و گروه‌های اجتماعی در سراسر شهر به همراه داشته باشد. این یک مدل مشارکت است که استانداردی را برای سایرین که مایل به همکاری در آینده هستند تعیین می‌کند.

پروژه بازسازی استادیوم ۷۲.۴ میلیون پوندی الکساندر در بهار ۲۰۲۲ به اتمام می‌رسد و با تأمین بخشی از بودجه توسط یک شرکت خصوصی و با مشارکت شرکت‌های بزرگ بیرمنگام حدود ۲۰ میلیون پوند اعتبار آن تأمین می‌شود و مابقی بودجه آن برعهده شورای شهر خواهد بود.

رئیس شورای شهر بیرمنگام تصریح کرد: ما همچنان به اقدامات مؤثر برای این ورزشگاه ادامه می‌دهیم و به تأثیرات گسترده‌تر بازسازی آن کمک خواهیم کرد.

نوریچ؛ طرح خیابان‌های ایمن در شهر

هفته گذشته شورای شهر نوریچ، به همراه پلیس این شهر طرحی را در خصوص افزایش امنیت خیابان‌های شهر با اعتباری بالغ بر ۴۳۲ هزار پوند پیشنهاد کرد که با موافقت اکثریت اعضای شورا به زودی اجرا خواهد شد.

این طرح طیف وسیعی از اقدامات شامل ارتقا روشنایی خیابان، شش دوربین مداربسته قابل تعویض مجدد و ارزیابی پیشگیری از جرم را برای همه خانه‌ها اجرا می‌کند.

کار در جهت ایمن سازی راه‌های دسترسی و کوچه‌ها با نصب روشنایی‌های جدید نیز در طول طرح ۱۲ ماهه انجام می‌شود و ساکنان نیز در تبدیل فضاها به باغ‌های محلی حمایت خواهند شد.

جوهان کاتن، عضو کمیسیون مشارکت اجتماعی، ایمنی و برابری جامعه شورای شهر گفت: هر کس حق دارد در هر زمان از شبانه روز در خانه و در محله خود احساس امنیت کند. اقدامات ساده مانند نورپردازی بهتر، درهای قابل قفل شدن در کوچه‌ها و راه‌های دسترسی و دوربین مداربسته که می‌تواند به مکان مورد نیاز منتقل شود به ساکنان کمک می‌کند تا احساس امنیت کنند.

وی ادامه داد: ما با ساکنان محلی و پلیس همکاری نزدیک خواهیم داشت تا مطمئن شویم که این طرح به ارائه محله‌ای امن برای همه افرادی که در نوریچ زندگی می‌کنند یا کار می‌کنند، کمک می‌کند.

عضو شورای شهر تصریح کرد: می‌دانیم تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و این سرمایه گذاری در بهبود روشنایی خیابان‌ها، دوربین مدار بسته متحرک و دسترسی ایمن به جلوگیری از وقوع جرم و حفظ امنیت مردم و خانواده‌ها کمک می‌کند. همه باید احساس کنند که محل سکونت و اشتغالشان مکانی امن برای زندگی و کار است. این سرمایه گذاری استقبال کننده به تحقق آن کمک خواهد کرد.

کد خبر 521369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.