احداث بیش از ۴۹ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در بوستان‌های مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از احداث بیش از ۴۹ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در بوستان‌ها و فضاهای سبز کلانشهر مشهد خبر داد.

سید علی اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بوستان‌های شهری همواره یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌ها در کلان شهرها هستند که اقشار مختلف جامعه در هر سن و سالی، با حضور در این فضاهای مفرح در بیشتر اوقات، علاوه بر استفاده از طبیعت این بوستان‌ها، نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی نیز اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر دوچرخه‌سواری به یکی از فعالیت‌های پرطرفدار شهروندان تبدیل شده و بررسی‌ها حاکی از آن است که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط ایمن تر بوستان‌های شهری نسبت به معابر و مسیرهای ویژه دوچرخه در حاشیه خیابان‌ها، ترجیح می‌دهند به همراه فرزندانشان در محیط‌های ایمن و کنترل شده بوستان‌ها دوچرخه سواری کنند.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: در همین راستا در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از ۴۹ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در بوستان‌های سطح شهر احداث شده و بیشتر میزان مسیر دوچرخه سواری به ترتیب در مناطق سه، شش، هفت و ۹ ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به نیازهای ورزشی بانوان در بوستان‌های شهری و بوستان‌های اختصاصی بانوان نیز باعث شده تا در مجموع در مناطق ۱۳ گانه شهری، بیش از هشت کیلومتر مسیر دوچرخه سواری اختصاصی بانوان احداث شود که در این میان مناطق پنج، هفت و ۱۱ به ترتیب دارای بیشترین مسیر دوچرخه سواری ویژه بانوان هستند.

کد خبر 521353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.