افزایش سرمایه‌گذاری‌ بلژیک در بخش زیرساخت‌های اجتماعی

مدیران گنت، کلانشهری در بلژیک از سرمایه‌گذاری ۲۲.۵ میلیون یورو برای توسعه زیرساخت‌های اجتماعی خبر داده و ادعا کرده‌اند نوسازی و ساخت این خانه‌ها به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بخش اعظمی از سرمایه جدید یعنی مبلغی حدود ۱۸ میلیون یورو از بودجه اختصاص داده شده در اختیار برنامه WoninGent که به منظور تهیه مسکن برای افراد کم درآمد طراحی شده است، قرار خواهد گرفت که مدیران این بخش موظف هستند پس از دریافت بودجه به سرعت نوسازی خانه‌های جدید را آغاز کنند و به نوسازی بیش از سه هزار واحد مسکونی فرسوده در شهر بپردازند. مدیران برنامه WoninGent ادعا کرده‌اند که بخش اعظم بودجه را برای تکمیل خانه‌ای اجتماعی در مرکز شهر مورد استفاده قرار می‌دهند که البته احداث این سازه از قبل آغاز شده است.

به طور معمول، هزینه ساخت خانه‌های اجتماعی گنت را دولت فلاندرز، منطقه‌ای بسیار بزرگ در بلژیک به عهده گرفته که به ادعای مدیران شهر، بودجه تخصیص یافته در این بخش همیشه بسیار کم بوده و مشکلات مسکن اجتماعی را حل نکرده است. به همین دلیل، مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند در ایجاد این خانه‌ها خود را سهیم کنند تا شاهد پیشرفت هر چه بیشتر و سریع‌تر آن‌ها باشند.

مقامات استدلال کرده‌اند که چنانچه بودجه بیشتری در اختیار معماران و کمپانی‌ها قرار گیرد، آنگاه این افراد با تمرکز و اشتیاق بیشتری به ساخت خانه‌های مسکونی اجتماعی می‌پردازند و بهره‌برداری از آن‌ها نیز زودتر انجام می‌شود که در نتیجه این امر، افراد کم‌درآمد کمتر با بحران مسکن دست و پنجه نرم خواهند کرد.

از سوی دیگر، بسیاری از ساکنان خانه‌های اجتماعی به طور پیوسته از کیفیت خانه‌های قبلی شکایت کرده‌اند که در این راستا، مدیران در تلاش هستند از بودجه جدید برای نوسازی این خانه‌ها نیز بهره برند. بازسازی تعداد ۶ مجتمع مسکونی در اولویت برنامه‌های دولت گنت خواهد بود ضمن اینکه قرار است دو آپارتمان جدید نیز احداث شود.

معماران گنت از پایان تمام پروژه‌های وعده داده شده تا پایان تابستان ۲۰۲۳ خبر داده و ادعا کرده‌اند مشکل مسکن بسیاری از جوانان و افراد کم درآمد جامعه را حل خواهند کرد.

افزایش سرمایه‌گذاری‌ بلژیک در بخش زیرساخت‌های اجتماعی

کد خبر 521350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.