سواحل سوئد میزبان کتابخانه‌های عمومی

این روزها سواحل گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد و پنجمین شهر بزرگ کشورهای نوردیک، مملو از کتابخانه‌هایی سیار است که مردم را به مطالعه در جوار چشم‌اندازهای بی‌نظیر آب و حتی مناطق شهری دعوت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران گوتنبرگ به منظور افزایش نشاط مردم طی دوران استرس‌زای کرونا دست به نوآوری زده و کتابخانه‌های متعددی را در گوشه و کنار سواحل شهر نصب کرده‌اند. این سازه‌های سیار مملو از کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف، مجلات و بازی‌های فکری است که بازدیدکنندگان ساحل در هر سن و با هر گونه علاقمندی می‌توانند آن‌ها را به امانت بگیرند و اوقات پربارتری را به هنگام تماشای آب‌های اطراف تجربه کنند. فعالیت کتابخانه‌های سیار از ساعت ۱۱ صبح شروع می‌شود و تا پنج عصر ادامه دارد، بنابراین کاربران می‌توانند در این بازه زمانی کتاب‌ها و سایر تجهیزات را به امانت بگیرند.

اگرچه هنوز مقررات کرونایی در سراسر سوئد حاکم است با این حال، حضور در سواحل شهر با رعایت اصولی نظیر استفاده از ماسک به هنگام نزدیک شدن به سایر مردم و همچنین حفظ فاصله ایمنی اجباری است. البته این رویداد، یعنی نصب کتابخانه در سواحل، سال‌های پیش از کرونا نیز در ایام خاصی از سال مرسوم بوده است با این حال، طی دوران کرونا، رویدادهای فرهنگی دیگر برگزار نمی‌شود و افراد تنها می‌توانند به مطالعه کتاب به صورت انفرادی یا انجام بازی‌های فکری با اعضا خانواده خود بپردازند.

کودکان حاضر در سواحل گوتنبرگ نیز می‌توانند تجهیزاتی را از کتابخانه به امانت بگیرند و به وسیله آن‌ها در سواحل به شن بازی یا جمع‌آوری صدف‌های دریایی مشغول شوند. جالب است بدانید که تمام امکاناتی که برای سرگرمی در اختیار کودکان و نوجوانان ساحل قرار می‌گیرد از مواد دوستدار محیط زیست ساخته شده و رها کردن آن‌ها هیچ آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند.

مدیران گوتنبرگ برای پیشگیری از انزوای اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا، اتوبوس‌هایی با طراحی ویژه را که حامل کتاب‌ها و بازی‌های فکری بسیاری است در کوچه و خیابان‌های شهر به حرکت در آورده و آن‌ها را به صورت امانت در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

کد خبر 521322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.