رژیم غذایی ناسالم شدت کرونا را افزایش می‌هد

در مطالعه‌ای که اخیرا توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) انجام و در Gut منتشر شد، افرادی که رژیم غذایی آن‌ها بر اساس غذاهای گیاهی سالم بود در هر دو مورد ابتلا و شدت ابتلا به کرونا عوارض کمتری داشتند.

به گزارش ایمنا، به نظر می‌رسد تأثیرات مفید رژیم غذایی بر خطر ابتلاء به کرونا در افرادی که در مناطق دارای محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی بالا زندگی می‌کنند بسیار مهم است.

رژیم غذایی سالم شامل غذاهای خانگی، مقدار زیادی سبزی، میوه و سالاد است. اگرچه شرایط متابولیک مانند چاقی و دیابت نوع دو با افزایش خطر ابتلاء به کرونا و همچنین افزایش خطر ابتلاء به علائم جدی پس از عفونت مرتبط است، اما تأثیر رژیم غذایی بر این خطرات ناشناخته است.

جوردی مرینو، نویسنده این ارشد مقاله، اظهار کرد: گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که تغذیه نامناسب یک ویژگی مشترک در بین گروه‌هایی است که به طور نامتناسبی تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته‌اند، اما داده‌های مربوط به ارتباط رژیم غذایی با خطر و شدت کرونا در دست نیست.

در این مطالعه، مرینو و همکارانش داده‌های ۵۹۲۵۷۱ شرکت‌کننده در مطالعه علائم کرونا مبتنی بر تلفن‌های هوشمند را مورد بررسی قرار دادند. شرکت‌کنندگان در انگلستان و ایالات متحده زندگی می‌کردند و از ۲۴ مارس ۲۰۲۰ تا ۲ دسامبر ۲۰۲۰ بررسی شدند.

در شروع مطالعه، شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌ای را در مورد عادات غذایی خود قبل از همه‌گیری تکمیل کردند. کیفیت رژیم غذایی با استفاده از یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاه که بر غذاهای گیاهی سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات تأکید دارد، ارزیابی شد.

اندرو چان گفت: گرچه ما نمی‌توانیم اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ داخلی را به اندازه کافی تأکید کنیم، اما مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد با توجه به رژیم غذایی خود همچنین می‌توانند خطر ابتلاء به کرونا یا نتایج ضعیف خود را کاهش دهند.

نتایج همچنین نشان می‌دهد که استراتژی‌های بهداشت عمومی که دسترسی به غذاهای سالم را بهبود می‌بخشد و عوامل اجتماعی سلامت را کاهش می‌دهد، ممکن است به کاهش بار همه‌گیری کرونا کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین
کد خبر 521311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.