برخورد با نصب چادر در پارک‌ها نیازمند ورود دستگاه قضا است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: این سازمان ضابط قضایی نیست برخورد با برپا کنندگان چادر در پارک نیاز به ورود دستگاه قضا دارد.

سیدرضا هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد کرونا این سازمان با همکاری نیروی انتظامی، قراردادی جهت مساعدت در جمع آوری چادرهای نصب شده در پارک‌ها، منعقد و اعتباری توسط سازمان برای این امر هزینه شد.

وی با بیان اینکه جمع آوری چادرها جز اموری بوده که از عهده سازمان خارج است، افزود: با این حال یک واحد گشت با شیفت و خودروی سازمان به همراه یک نفر مأمور نیروی انتظامی در اختیار است تا در پارک‌های سطح شهر از ساعت ۲۱ تا شش صبح به صورت گشت سیار در شهر از نصب چادر جلوگیری کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تاکید کرد: متأسفانه این اقدام چندین مرتبه موجب درگیری و ضرب و شتم نیروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز و توهین و تهدید مأمور نیروی انتظامی شده است.

وی تصریح کرد: لذا این امور از عهده سازمان خارج است و مکاتبه با دادستان مرکز استان و رئیس شورای تأمین شهرستان شهرکرد صورت گرفته مبنی بر اینکه که سازمان سیما، منظر و فضای سبز ضابط قضائی و امنیتی نیست بلکه متولی امور نگهداری فضای سبز است، حتی کارگران و پیمانکاران این سازمان برای انجام وظایف کاری روزانه خود در پارک‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی پیش آید هیچ حمایت‌گری در کنار این سازمان نیست، اما همچنان شیفت گشت شبانه سازمان فعال است و می‌طلبد دستگاه‌های متولی به شکل جدی به این مهم ورود کنند.

وی ادامه داد: زمانی که توسط دادستانی اعلام شد نصب چادر ممنوع پس اگر نصب شود جرم محسوب می‌شود و کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز برخورد با جرم نیست.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد اظهار کرد: چند شب گذشته در یک پارک ۴۰ چادر مسافرتی توسط مسافران نصب شده بود که ورود سازمان به این موارد می‌تواند موضوعات امنیتی را ایجاد کند در حالی که سازمان سیما، منظر و فضای سبز ضابط قضائی نیست.

وی تاکید کرد: محدودیت‌های اعمال شده تنها در جهت سلامتی شهروندان و جلوگیری از شیوع بیشتر از کرونا است لذا تقابل با مردم نیست پس لازم است جدی گرفته شوند و هر فرد به سهم خود عامل کنترل این ویروس باشد.

کد خبر 521293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.