دغدغه‌های ما برای هیچکدام از مسئولان ورزش مهم نیست/با علیخانی ارتباطی ندارم

بلندقدترین مرد ایران که زیاد اهل صحبت با رسانه‌ها نیست بعد از موفقیت با تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در پارالمپیک توکیو از شرایط خود و تیم می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی مهرزاد، عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران از جمله بلندقامت‌ترین ورزشکاران حاضر در پارالمپیک توکیو بود. وی زمانی که همراه با کاروان کشورمان وارد دهکده بازی‌ها شد، توجه بسیاری از ورزشکاران، رسانه‌ها و افراد حاضر در دهکده پارالمپیک توکیو را به خود معطوف کرد و بسیاری از او به عنوان کفه ترازوی تیم ملی ایران یاد کردند. بلندقامت‌ترین مرد ایران پس از کمک هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دومین پارالمپیک خود را تجربه کرد و برای کسب هفتمین قهرمانی کشورمان در این مسابقات نقش بسزایی داشت. حضور این ورزشکار نام‌آشنای کشور در پارالمپیک توکیو و عملکرد خوب وی در این تورنمنت بهانه‌ای شد تا با او به گفت و گو بپردازیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در مورد پارالمپیک توکیو صحبت کنید. شرایط و بازی‌ها چطور بود؟

خدا را شاکرم که توانستیم بازی‌ها را با موفقیت سپری کنیم. باید روی سکو می‌رفتیم. به مدال طلا فکر می‌کردیم و چیزی غیر از آن از ایران انتظار نمی‌رفت. وضعیت خیلی خوبی در بازی‌ها داشتیم و تمام تمرکزمان روی مصاف با حریفان بود.

رقیب اصلی شما در این مدت بوسنی حساب می‌شد. فکر می‌کردید خیلی راحت بتوانید آنها را از پیش‌رو بردارید؟

آماده بازی برابر هر تیمی بودیم. این را می‌توانند بقیه بازیکنان تیم هم شهادت بدهند. مهم نبود کدام تیم روبه‌روی ماست و تمام تلاش‌مان را برای پیروزی برابر هر یک از حریفان انجام دادیم. بازی با روسیه دیدار سختی بود، اما بعد از شکست در یک ست به تیم شوک وارد شد و با عملکرد خوب توانستیم به پیروزی برسیم و قهرمان شویم.

دغدغه های ما برای هیچکدام از مسئولین ورزش مهم نیست/ با علیخانی ارتباطی ندارم

حضور و عملکرد شما در بین بازیکنان تیم ملی واکنش تمام بازیکنان، مربیان و رسانه‌های خارجی را در برداشت. حتی صفحه رسمی پارالمپیک از شما به عنوان ورزشکار بلندقامت پارالمپیک تمجید کرد. فکر می‌کردید این قدر مورد توجه قرار بگیرید؟

تنها قدم بلند است. طبیعی است رسانه‌ها همیشه دنبال سوژه‌های خود هستند، راستش اصلاً واکنش‌ها برایم مهم نبود، چراکه تمام تمرکزم را روی کمک به تیم گذاشته بودم و فکر می‌کردم اگر به حواشی توجه کنم، عملکردم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

حضور شما کفه ترازویی برای تیم ملی بود و به نوعی نقش بسزایی در موفقیت کشورمان داشتید.

زیاد با این گفته موافق نیستم، والیبال ورزشی تیمی است، شخص تعیین کننده موفقیت تیم نخواهد بود. در واقع تنها موفقیت مهم بود که آن هم بدست آمد و با تلاش تمام تیم و کادر فنی توانستیم قدرتمان را به بقیه نشان دهیم.

به کادر فنی تیم اشاره کردید. از هادی رضایی سرمربی تیم بگویید. او با هفت قهرمانی در ادوار پارالمپیک رکورد خوبی را با والیبال نشسته ایران به جا گذاشته‌اند.

رضایی حرفه‌ای است، عملکرد خوبی در تیم ملی داشته و همه می‌دانند چه زحماتی برای تیم کشیده است. با دانشی که رضایی داشته این موفقیت‌ها را رقم زده و باید از او به دلیل تلاشی که برای مجموعه تیم و من انجام داده، تشکر کنم.

دغدغه اصلی این روزهای شما چیست؟ مطمئناً صدای شما می‌تواند به گوش مسئولین ورزش کشور برسد.

حقیقت را بخواهم بگویم این است که دغدغه ما برای هیچکدام از مسئولان مهم نیست. خودشان می‌دانند دغدغه من و امثال من چیست. تکرار مکررات خوب نیست و بهتر است دیگر چیزی نگویم.

شما با برنامه ماه عسل شناخته شدید. هنوز هم با احسان علیخانی در ارتباط هستید؟ این روزها و بعد از قهرمانی صحبتی با هم نداشته‌اید؟

ما بعد از ماه عسل یکدیگر را ندیده‌ایم.

دغدغه های ما برای هیچکدام از مسئولین ورزش مهم نیست/ با علیخانی ارتباطی ندارم

در مورد آینده بگویید. لیگ برتر والیبال نشسته از مهرماه شروع می‌شود. در مسابقات پیش‌رو شما را باز هم با لباس تیم مس شهر بابک می‌بینیم؟

هنوز هیچ چیز مشخص نیست. من با مس قرارداد دارم و احتمالاً امسال نیز همان جا باشم. پیشنهادهایی از دیگر تیم‌ها داشته‌ام که بعد از مسابقات پارالمپیک طبیعی است و آنچنان هم برایم مهم نیستند. قطعاً مسائل مالی برای هر کس مطرح می‌شود و ممکن است برای هر ورزشکاری مهم باشد. در حال حاضر استراحت می‌کنم و باید ببینم چه اتفاقاتی پیش می‌آید.

و اما صحبت پایانی..

از همه مردم و والیبال دوستان کشور تشکر می‌کنم. حمایت‌های خوبی از سوی آنان در این مسابقات صورت گرفت. این قهرمانی‌ها در والیبال نشسته رکورد هستند. امیدوارم که نتایج گذشته و کسب طلا زمینه‌ای برای حمایت بیشتر از والیبال نشسته باشد. این رشته در ایران پتانسیل بالایی دارد و خوشحالم که در پارالمپیک بار دیگر قهرمان شدیم.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 521279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.