راهکاری برای گردشگری امن در دوران کرونا

اکنون که رونق گردشگری در بعضی مناطق دنیا دوباره در حال بازگشت به دوران پیش از کرونا است، شهرهای توریستی جهان اقدامات تازه‌ای را برای مهار کرونا در پیش گرفته‌اند؛ ونیز ایتالیا طرح شمارش توریست در شهر ها را به راه انداخته تا مانع از افزایش گردشگران در شهر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لوئیجی بروگنارو، شهردار ونیز در جدیدترین صحبت‌های خود اعلام کرده که اقدامات محدود کننده‌ای، مانند نصب دوربین‌های هوشمند، هزینه ورودی و گیت‌های شمارنده توریست، بخشی از فعالیت‌های حفاظت از گردشگری شهری برای جلوگیری از گشت و گذار بیش از حد خواهد بود.

در واقع، این طرح محدود کننده اتفاق جدیدی نیست. این موضوع قبلاً در سال ۲۰۱۹ نیز مطرح شده بود، اما پس از همه‌گیری کرونا ویروس، مشکل گردشگری بیش از حد به طور موقت حل شد. رویترز گزارش داده است که حدود ۴۶۸ دوربین مدار بسته، سنسورهای نوری و یک سیستم ردیابی تلفن همراه در این شهر قدیمی به عنوان کنترل دیجیتال بر تعداد ورود و خروج افراد نصب می‌شود.

علاوه بر این، شهر همچنین تعداد گوندولا و قایق‌هایی را که روی کانال‌ها حرکت می‌کنند همراه با سطح آب اندازه‌گیری می‌کند. این نوع داده‌ها هر ۱۵ دقیقه جمع‌آوری می‌شود و داده‌هایی تقریباً فوری و ثابت از انواع مختلف پویایی در ونیز ارائه می‌دهد.

اگر گردشگران بخواهند ونیز را از نزدیک کاوش کنند، ملزم به پرداخت هزینه ورودی می‌شوند؛ قطعاً ساکنان از پرداخت چنین هزینه‌ای معاف خواهند بود. علاوه بر این، گردشگرانی که از قبل رزرو هتل دارند نیز نباید مبلغی را پرداخت کنند، چراکه مالیات گردشگری قبلاً در قیمت محل اقامت آنها لحاظ شده است. بازدیدکنندگان احتمالی باید انتظار پرداخت مبلغی بین ۳ تا ۱۰ یورو را داشته باشند.

منتقدان استدلال کرده‌اند که این امر باعث می‌شود شهر شبیه یک شهربازی شود. اگرچه بسیاری از گردشگران، سفرهای یک روزه و بازدید کشتی‌های تفریحی را مانعی برای لذت آنها از سفر به ونیز ذکر کرده‌اند.

گیت‌های ورود و خروج و دوربین‌های نظارتی برای اطمینان از تجاوز نکردن تعداد بازدیدکنندگان تعبیه شده است به این معنی که حرکت آزادانه در داخل و خارج از شهر تا زمان پایدارتر شدن، پایان می‌یابد.

سالانه حدود ۲۵ میلیون گردشگر از ونیز دیدن می‌کنند و مقامات در حال حاضر بر این عقیده هستند که این امر می‌تواند منجر به نابودی میراث شهری شود؛ در اوایل سال جاری ورود کشتی‌های تفریحی به مرکز شهر و کانال‌های تاریخی ممنوع شد.

راهکاری برای گردشگری امن در دوران کرونا

کد خبر 521196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.