سومین جشنواره شهر ایمن در شیراز برگزار می‌شود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از برگزاری سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان از هفتم مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد هادی قانع امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شیراز بعد از برگزاری موفق دو جشنواره شهر ایمن در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با محورهای ایمنی ادارات، مدارس، کارخانه‌ها، هتل‌ها، مجتمع‌های مسکونی و… با توجه به کاهش چشمگیر حوادث به برگزاری سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: بازدید از مراکز آموزشی و دانش آموزان، بازید از مراکز مذهبی و مساجد و آموزش به خادمین، تاکسی‌های آتش نشان، آموزش به بسیجیان و خانه‌های داوطلب و فرهنگسراها محورهای شش گانه سومین جشنواره شهر ایمن است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در تشریح بخش‌های این جشنواره افزود: در فاز نخست از ۱۵۲ محله موجود در شهر ۲۲ محله به عنوان محله‌های پر خطر شناسایی شد در این راستا طی بازدیدهای پیشگیرانه کارشناسان، طرح‌های عملیاتی و آموزش‌های لازم برای برقراری ایمنی این محلات برنامه ریزی شده است.

قانع تصریح کرد: در محور دوم که به مراکز آموزشی اختصاص دارد، ابتدا از مراکز آموزشی سطح شهر به ویژه مراکز اصلی بازدید و آموزش به تمامی دانش آموزان بر اساس شرایط روز و در مرحله نخست به صورت مجازی ارائه می‌شود علاوه بر این مراکز مذهبی و مساجد نیز به طور دقیق بازدید کارشناسی شده و خادمان آن نیز در بخش سوم جشنواره شهر ایمن به صورت حضوری و مجازی آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به مرتبط شدن محور چهارم جشنواره شهر ایمن به تاکسی‌های آتش نشان یادآور شد: در سال گذشته سازمان آتش نشانی شیراز آموزش سه هزار تاکسیران را آغاز و به هرکدام از فعالان یک دستگاه خاموش کننده اهدا شد و با توجه به موفقیت حضور تاکسی‌های آتش نشان در اطفای حریق قبل از حضور تیم‌های عملیاتی در این طرح، تعداد تاکسی آتش نشان را افزایش داده و آموزش‌های جدید را به آنان ارائه خواهیم کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه محور پنجم جشنواره به آموزش بسیجیان پرداخته و با هماهنگی مجموعه‌ها و سپاه پاسداران بحث آموزش آنها به صورت جدی انجام می‌شود، افزود: محور ششم جشنواره نیز به آموزش خانه‌های داوطلب و فرهنگ سراها اختصاص دارد.

کد خبر 521189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.