بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

رفتار نوسانی شاخص کل و رشد ناهمگون بازار تقریباً قابل پیش بینی بود، بازار در ابتدا یک روند صعودی را آغاز کرد و سپس سطح عرضه‌ها افزایش یافت که یکی از مهم‌ترین دلایل آن واکنش به سطح مقاومتی یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد بود.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ شنبه ۲۰ شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: رفتار نوسانی شاخص کل و رشد ناهمگون بازار تقریباً قابل پیش بینی بود، بازار در ابتدا یک روند صعودی را آغاز کرد و سپس سطح عرضه‌ها افزایش یافت و یکی از مهم‌ترین دلایل آن واکنش به سطح مقاومتی یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد بود.

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد چهار هزار و ۵۱۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش دو هزار و ۷۵۳ واحدی در سطح ۴۶۳ هزار و ۳۴۵ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۳۰ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۵۹ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۴۲ واحدی به سطح ۲۲ هزار و ۸۱۱ واحد رسید.

بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۹ هزار و ۴۶۵ و ۱۰۶ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد و ۵۸۲ میلیون و سه میلیارد و ۲۲۹ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

امروز زمانی که کندل شاخص کل به داخل محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد نفوذ کرد حجم عرضه‌ها افزایش یافت، این سطح مقاومتی مهم چندین هفته است که نقش مهمی را در روند شاخص کل ایفا می‌کند، در صورتی که نتواند عبور کند احتمال اصلاح قیمتی وجود دارد.

بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

عرضه اولیه فجهان

قیمت کشف شده به ازای هر سهم: پنج‬ هزار‬ و‬ ۵۰۰ ریال ‏ ‏

میزان مشارکت: سه میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۵۵ کد معاملاتی

‏تعداد کدهای تخصیص‌یافته: سه میلیون و ۳۷ هزار و ۳۲۹ کد ‏ ‏

حداکثر سهام تخصیص‌یافته به هر کد معاملاتی: ‬ هزار‬ و‬ ۴۵۲ سهم ‏ ‏

مهم‌ترین اولویت امروز کشور هدایت نقدینگی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد ما به وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت این است که با فرآیند تشکیل صندوق پروژه و شرکت پروژه‌ها و سپس از طریق عرضه آن‌ها در بازار سرمایه و پشتیبانی و حمایت دولت در ابتدا به سمت اجرای پروژه‌های اقتصادی کشور حرکت کنند، یعنی با استفاده از ظرفیت‌های وزارت نفت، نیرو و صمت، شرکت پروژه تشکیل شده و منابع در قالب آن‌ها مطرح شده و سپس در بازار سرمایه عرضه شده و منابع مردم نیز جذب شده و پروژه‌های اقتصادی کشور اجرایی می‌شود.

در زمستان با کسری گاز مواجه می‌شویم

وزیر نفت در حاشیه بازدید از پالایشگاه تهران گفت: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی ۳۰ درصد کمتر از پارسال است بنابراین تمام تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه‌ها را بالا ببریم. پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه و بهمن‌ماه با کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه شویم که تلاشمان این است با تأمین سوخت مایع، هموطنان‌مان کمترین مشکل را داشته باشند. با توجه به این خبر به احتمال فراوان دوباره در زمستان صنعت سیمان و فولاد با قطع گاز همراه خواهند شد که تأثیر آن را می‌توان در کاهش عرضه این دو محصول و افزایش قیمت‌های این محصولات در بورس کالا را دید.

نامه مهم پور ابراهیمی به رئیس جمهور با محوریت بورس انرژی

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بر لزوم استفاده وزارت نفت و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه از ظرفیت‌های بازار سرمایه به خصوص بورس انرژی ایران به منظور شفافیت در معاملات نفت و فرآورده‌های نفتی در راستای توسعه بازار انرژی کشور و ایجاد رقابت، جلوگیری از تضییع حقوق عمومی، کاهش زمینه‌های فسادزا، اصلاح نظام مالی دولت و ضعف‌های عملکردی تاکید کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نامه ۹ پیشنهاد در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین و مقررات بالادستی و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای مواجه با تحریم به منظور افزایش درآمدهای دولت ارائه کرده است.

اخبار شرکت‌ها

دارو: تولید قراردادی انحصاری واکسن کووید با پلتفرم mRNA با برند مشترک داروپخش - اکسیر نانو سینا

با عنایت به اثبات اثرات مؤثر واکسن کووید ۱۹ با پلتفرم mRNA در پیشگیری و جلوگیری از ابتلاء به فرم شدید بیماری و همچنین احتمال کاربرد و تجویز این نوع واکسن به عنوان دوز سوم یا بوستر جهت افزایش پاسخ سیستم ایمنی، شرکت کارخانجات دارو پخش نسبت به انعقاد قرارداد با یک شرکت دانش بنیان جهت تولید واکسن کرونا با پلتفرم mRNA و برند مشترک دارو پخش - اکسیر نانو سینا نموده است که شامل مراحل ساخت، بسته بندی و انجام کنترل‌های حین تولید و محصول نهایی می‌باشد.

کسرا: برخی از محصولات این شرکت قرار است در بورس کالا عرضه.

بسویج: پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۳۷۷ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

غبشهر: پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۷۶۷ درصدی از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی

فولاژ: پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته.

بازارهای جهانی

تحلیل نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت در هفته گذشته تحت تأثیر اخبار و داده‌هایی مانند محدودیت تولید نفت در آمریکا با توجه به طوفان آیدا، کاهش قیمت توسط عربستان برای خریداران آسیایی، کاهش کمتر از انتظارات ذخایر نفت آمریکا، آزاد سازی ذخایر نفت در چین به منظور کنترل قیمت‌ها و تعدیل پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از رشد تقاضای نفت، در یک محدوده خنثی نوسان کرد.

اداره انرژی آمریکا، پیش بینی خود را از رشد تقاضای نفت تعدیل کرده و انتظار دارد که رشد تقاضای نفت در ۲۰۲۱، با ۳۷۰ بشکه کاهش در روز نسبت به پیش بینی قبلی، ۴.۹۶ میلیون بشکه باشد. ذخایر نفت آمریکا در حالی که انتظار می‌رفت با کاهش ۵.۹ میلیون بشکه‌ای همراه شود، تنها ۱.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد. ذخایر بنزین فراتر از انتظارات کاهش پیدا کرد که عامل حمایت از قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه شد. چین نیز به منظور کاهش قیمت مواد اولیه برای شرکت‌های پالایشگاهی، تصمیم به آزادسازی ذخایر ملی نفت گرفته است که عامل افت قیمت نفت شد.

تحلیل وضعیت ABS در بازارهای جهانی

بازار اکریلونیتریل بوتادین استراین آسیا در هفته‌ی گذشته تغییر قیمتی نداشت و در دو هزار و ۲۷۵ دلار CFR چین و دو هزار و ۲۶۵ دلار CFR جنوب شرق آسیا پایدار ماند. عرضه و تقاضا از حجم قابل قبولی برخوردار بود ولی افزایش قیمت خوراک استایرن در قیمت ABS تحرکی را به وجود نیاورد.

عرضه کنندگان تمایل داشتند قیمت‌ها را با توجه به جریان بازار بالا ببرند اما با مقاومت قیمتی از جانب مصرف کنندگان پایین دستی مواجه شدند و قیمت‌ها در همان سطوح قبلی باقی ماند. عامل دیگر ثبات قیمت، افزایش حجم فروش از موجودی‌ها بود به طوری که بتواند تقاضا را تا قبل از تعطیلات چین پوشش دهند.

بهبودهایی در تقاضا از جانب بخش لوازم خانگی در هفتگی گذشته مشاهده شد، اما در حدی که تصور می‌شد نبود و این سوال را ایجاد کرد که پیک تقاضای ماه سپتامبر در همین حد بوده است یا خیر.

در بالادستی اکریلونیتریل ۱۰ دلار در تن رشد داشت و به دو هزار و ۲۱۵ دلار در تن در شمال شرق رسید. استایرن ۵۲ دلار در تن رشد داشت و بوتادین بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در تن کاهش قیمتی داشت.

نقشه بازار بورس

بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 521184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.