حضور معتادان امنیت ساکنان سعیدآباد تهران را تهدید می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضور معتادان متجاهر در کلونی‌های بزرگراه امنیت ساکنان سعیدآباد را در شب تهدید می‌کند.

به گزارش ایمنا، ناصر امانی پس از بازدید از محله سعیدآباد در منطقه ۱۸، اظهار کرد: اولین موضوعی که مدیر محله و تک تک اهالی مطرح کردند نیمه‌کاره بودن پروژه بزرگراه شهید بروجردی بعد از ۲۵ سال از زمان کلنگ‌زنی آن است. پروژه‌ای که معارضان بسیار زیاد، مشکلات مالی و مدیریتی سبب شده تا فاصله‌ای میان دو محله ۱۷ شهریور و شادآباد با سعیدآباد ایجاد کند. این فاصله برای محله سعیدآباد محرومیت به بار آورده است؛ به طوریکه اهالی حتی برای تهیه نان سنگک نیز باید مسافت زیادی طی کرده و به دو محله آن طرف بزرگراه بروند.

وی با بیان اینکه حضور معتادان متجاهر در کلونی‌های بزرگراه امنیت ساکنان سعیدآباد را در شب تهدید می‌کند، اضافه کرد: در این محله یک درمانگاه وجود ندارد و در شرایطی که کشور درگیر پاندمی است مردم برای زدن یک آمپول نیز با مشکل مواجه‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: پروژه بزرگراه شهید بروجردی، پروژه‌ای ملی است و به سرانجام رساندن آن در محدوده اختیارات شهرداری منطقه نیست و شورای ششم تکمیل و بهره‌برداری آن را از ستاد مرکزی و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به ناراحتی اهالی محله سعیدآباد از سرقت‌هایی که پشت خانه‌های مجاور باغات و زمین‌های کشاورزی رخ می‌دهد، گفت: همزمان نبود دبیرستان یکی از بزرگ‌ترین معضلات محله سعیدآباد است. موضوعی که امنیت فرزندانشان را تهدید کرده و درعین حال هزینه جابه‌جایی با سرویس مدرسه را برگردنشان می‌گذارد. احداث مدرسه در چارچوب وظایف مدیریت شهری نیست اما به عنوان نماینده مردم از آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری می‌کنم.

این عضو شورا ادامه داد: اهالی همچنین از ضرورت حصار کشی حریم دو مسجد قدیمی گفتند. حصارکشی‌هایی که معطل مجوز شهرداری است و حتی اگر شهردار منطقه دست به کار نشود، اهالی با هزینه خود، آن را احداث می‌کنند. شهردار منطقه در کنار اهالی اعلام کرد که این دو حصار را خواهد کشید. در عین حال یکی از این مساجد در زمان توسعه بزرگراه بروجردی تخریب می‌شود و آقای باقر قالیباف شهردار اسبق تهران با فاصله چند صد متری از مسجد اولیه، مسجد دیگری جایگزین آن احداث و به اهالی محله تقدیم می‌کند. مسجدی که به گفته ایشان، خود باید هزینه‌هایش را تأمین کند. بعد از مدتی بنیاد مستضعفان مدعی مالکیت بخشی از ملک مسجد شده و حکم قضائی می‌گیرد؛ این موضوع بنا شد از سوی شهرداری تهران مورد پیگیری قرار گیرد.

امانی اضافه کرد: اغلب ساکنان سه هزار نفری محله از محدودیت ساخت و ساز تا سه طبقه گلایه داشتند و این محدودیت را برای خود و فرزندانشان که با مشکل تأمین مسکن روبرو هستند، دردسرساز توصیف کردند. نباید چنین محدودیتی از سوی شورای پنجم اعمال می‌شد و به همین دلیل از شورای عالی معماری و شهرسازی پیگیری خواهم کرد که این محدودیت طبقه غیرمنطقی به زودی لغو شود.

عضو شورای ششم شهر تهران با بیان اینکه اهالی محله سعیدآباد از زمان کند رسیدن اتوبوس، موقعیت مکانی ایستگاه پایانی آن برای امنیت خانواده‌هایشان و کم‌کاری نیروی انتظامی در گشت‌های روزانه از محله جهت تأمین امنیت، گلایه داشتند به شرایط جمع‌آوری زباله و نظافت خیابان‌ها اشاره کرده و گفت: بوی نامطلوب سطل‌های زباله و رسوب لجن در کف جوی آب نیز معضلی است که با قدم زدن در محله کاملاً به مشام می‌رسد.

کد خبر 521179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.