صدرالحسینی: قطر به دنبال تعمیق روابط با ایران است

یک کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: با توجه به نکات گفته شده، بسیاری از کشورها که یکی از آن‌ها هم قطر است، به دنبال تعمیق روابط خود با جمهوری اسلامی ایران هستند و این سفر در راستای گسترش روابط کشورهای همسایه و عربی قابل تحلیل است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون سفر وزیر خارجه قطر به تهران، اظهار کرد: قطر به عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه مسائل منطقه‌ای به حساب می‌رود؛ به همین دلیل دوحه به علت برخورداری از منابع مالی سرشار، در بسیاری از برهه‌های زمانی خود علاقمند به نقش آفرینی بیشتر در حوزه مسائل مختلف در منطقه نشان داده است. به نظر می‌رسد که این سفر خود پیامی از جانب تعدادی از کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی برای ایران است.

وی افزود: با توجه رویکرد جدید دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، موضوع افزایش و تعمیق روابط بین کشورهای منطقه در دستور کار وزارت خارجه قرار گرفته است؛ زیرا رئیس دولت در مراسم تحلیف و هم در برنامه‌های خود نسبت به اجرای این موضوع تاکید کرده است. موضوع توجه جمهوری اسلامی به کشورهای همسایه همیشه مورد تاکید ویژه وزیر امور خارجه قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: با توجه به نکات گفته شده، بسیاری از کشورها که یکی از آن‌ها هم قطر است، به دنبال تعمیق روابط خود با جمهوری اسلامی ایران هستند و این سفر در راستای گسترش روابط کشورهای همسایه و عربی قابل تحلیل است.

صدرالحسینی یادآور شد: با توجه به شرایط پیش روی منطقه، سفر وزیر خارجه قطر می‌تواند در راستای حل اختلافات موجود در منطقه بسیار مؤثر واقع شود.

کد خبر 521146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.