نوسازی ناوگان تاکسیرانی به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نوسازی یک سال و نیمه کل ناوگان تاکسیرانی را در گرو تامین ۵ هزار میلیارد تومان منابع عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، سید مناف هاشمی در واکنش به اینکه شهرداری وعده نوسازی ۱۰ هزار تاکسی را داده است، در حالی که اعضای شورای شهر این عدد را کم می‌دانند و معتقدند طی یک فرایند یک سال و نیمه امکان نوسازی همه تاکسی‌های شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: اگر پنج هزار میلیارد تومان منابع در اختیار ما قرار دهند، حتماً این کار را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به هزینه برآورد شده برای نوسازی تاکسی‌ها گفت: ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان برای نوسازی این تعداد تاکسی برآورد هزینه کردیم؛ برای تأمین اعتبار از پنج منبع اعتبارات دولت، محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها، کمک‌های شهرداری و درآمد حاصل از طرح ترافیک و همچنین رانندگانی که نیاز به وام ندارند و به صورت مستقل خواهان معرفی برای تعویض خودروی فرسوده هستند، کمک گرفتیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه با این پنج راهکار در حال طی مسیر و تأمین اعتبار هستیم، اضافه کرد: حتی منابع حاصل از بهینه‌سازی مصرف سوخت را نیز در نظر گرفتیم و پیش بینی ما این است که با این منابع ده هزار دستگاه را نوسازی کنیم و این رقم حدود سه تا چهار برابر سال‌های قبل است، چرا که به طور متوسط سالانه دو هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شود و نمی‌توانیم ادعا کنیم که این رقم را یکباره به بیشتر از ده هزار مورد می‌رسانیم.

هاشمی افزود: سقف پیش بینی ما نوسازی ۱۰ هزار دستگاه است که امیدواریم به این رقم برسیم. در پنج ماهه نخست سال جاری به دلیل تعطیلی ایران خودرو و گرانی قیمت‌ها رسیدن به سقف ۵۰ درصد نوسازی عمل نشده است و تاکنون دو هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است. در هفت ماه باقیمانده امیدوارم به تعهدات خود برسیم.

وی درباره بیمه رانندگان تاکسی خاطرنشان کرد: آخرین تفاهم‌هایی که با سازمان تأمین اجتماعی و نایب رئیس مجلس داشتیم، مشکل بیمه رانندگان تاکسی انجام شده و اکنون سه هزار نفر از رانندگانی که بیمه نداشتند با فراخوان همکاران ما در تاکسیرانی در حال سپری کردن مراحل دریافت بیمه هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: همکاران راننده ما که بیمه آن‌ها مشکل دارد تعداد زیادی نیستند و بین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر هستند. آن‌هایی که مشکل بیمه دارند و قبلاً به هر دلیلی در لیست بیمه نبودند و چندین سال نیز در نوبت بودند به لیست بیمه اضافه می‌کنیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 521145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.