منطقه ۱۵ با ورود خط ۸ مترو از بن بست ترافیکی خارج خواهد شد

مدیر پروژه مطالعات خطوط جدید مترو تهران گفت: منطقه ۱۵ با ورود خط هشت از بن بست ترافیکی خارج خواهد شد و کمک شایان توجهی به ارتقای سطح سرانه‌های خدماتی منطقه خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، آرش خدابخش با بیان اینکه خط هشت مترو یکی از چهار خط جدید شبکه خطوط مترو تهران به حساب آمده و طبق طرح جامع مصوب حمل و نقل ریلی پایتخت در افق سال ۱۴۲۰ باید احداث شود، گفت: مناطق مختلفی از محدوده مسعودیه واقع در جنوب شرق تهران تا منطقه سرسبز را تحت پوشش قرار خواهد داد؛ یکی از این مناطق که با ورود خط هشت از بن بست ترافیکی خارج خواهد شد، منطقه ۱۵ است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر منطقه ۱۵ فقط از دو ایستگاه مترو (از خط شش) برخوردار است، ساخت خطوط جدید و از جمله خط هشت مترو، کمک شایان توجهی به ارتقای سطح سرانه‌های خدماتی منطقه خواهد کرد.

مدیر پروژه مطالعات خطوط جدید مترو تهران تاکید کرد: به همین منظور طبق مطالعات اولویت‌بندی اجرای خطوط جدید، جلسه‌ای با حضور مدیر عامل شرکت مترو و شهردار منطقه ۱۵ برگزار و طی آن مسائل مختلفی مطرح و هماهنگ شد که یکی از این موارد، تملک ۴۰ هکتار از اراضی منطقه جهت احداث پایانه خط هشت بود که اگر این مهم به مرحله عملیات اجرایی ساخت پایانه برسد، قطعاً در روند ساخت کل خط هشت نیز تأثیرگذار خواهد بود.

خدابخش در ادامه افزود: با توجه به گذر مسیر خطوط هشت و ۹ از اراضی منطقه ۱۵ اولویت بندی و جانمایی ایستگاه‌های جدید در این منطقه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در صورت شروع عملیات اجرایی خطوط هشت و ۹، اجرای قطعات و ایستگاه‌هایی که قابلیت و امکان بهره‌برداری سریع‌تر دارند، مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است منطقه ۱۵ به لحاظ بهره‌مندی از امکانات خطوط راه آهن ریلی زیرزمینی، با در اختیار داشتن فقط دو ایستگاه از خط شش مترو، یکی از مناطق کم برخوردار پایتخت به حساب می‌آید که البته احداث خطوط جدید، شرایط بسیار مناسب‌تری به آن خواهد بخشید.

منبع: مهر

کد خبر 521122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.