تفکیک زباله‌های آلی از مبدا در پرتغال الزامی می‌شود

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از یکم ژانویه ۲۰۲۴، طبقه بندی و دفع جداگانه زباله‌های آلی تولید شده در داخل خانه برای خانواده‌های پرتغالی الزامی می‌شود. شهر ستوبال از جمله شهرهای پیشرو در پرتغال است که هیچ فرصتی را برای معرفی سیستم جدید مدیریت زباله عادت دهد، از دست نمی‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ستوبال با حمایت مالی صندوق سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا، طرحی را برای ایجاد شیوه‌های صحیح مدیریت، تفکیک و دفع زباله‌های ارگانیک اجرا کردند.

برنامه کلی طرح این است که یک شیوه زندگی پایدارتر را برای شهر به ارمغان بیاورد و مانع از به هدر رفتن زباله شود؛ فناوری‌های امروزی با استفاده از روش‌های خاص‌های، اغلب زباله‌های ارگانیک را به کمپوست یا سوخت زیستی تبدیل می‌کند.

با توجه به اینکه ۴۰ درصد زباله‌های خانگی از مواد تجزیه پذیر تشکیل شده است، به راحتی می‌توان متوجه شد که باید در جهت بازیافت زباله‌ها حرکت کرد و علاوه بر حفاظت از محیط زیست، فشار بر محل‌های دفن زباله را کاهش داد.

تفکیک زباله‌های آلی از مبدا در پرتغال الزامی می‌شود

ساکنان علاقمند به پیوستن در این پویش ابتدا باید به پرتال شهرداری مراجعه و ثبت نام اولیه را انجام دهند. سپس مأموران شهرداری برای بازدید از محل درخواست حضور پیدا می‌کنند و دو کانتینر یکی با ظرفیت ۱۰ لیتر و دیگری با ظرفیت ۴۰ لیتر را برای خانواده نصب می‌کنند..

نوع کوچک‌تر کانتینر در داخل آشپزخانه قرار داده می‌شود در حالی که محفظه بزرگ‌تر در بیرون از منزل جایگذاری می‌شود تا توسط کامیون‌های حمل زباله خالی شود.

شهرداری هشدار داده است که مواد گیاهی سبز مانند برگ‌ها، شاخه‌ها و درختچه‌ها باید جدا از مواد غذایی جمع‌آوری شود و در کیسه‌های سبز قرار گیرند؛ دلیل جداسازی گیاهان این است که سبزیجات به ایجاد سوخت زیستی کمک می‌کند و مواد آلی غذاها نیز به کود تبدیل می‌شود. به این ترتیب، روند تفکیک و جداسازی از مبدا بسیار منظم‌تر از سابق انجام می‌گیرد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی چشمگیری می‌شود.

تفکیک زباله‌های آلی از مبدا در پرتغال الزامی می‌شود

کد خبر 521116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.