منظر شهری تاثیر مستقیمی بر روحیه شهروندان دارد

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: منظر شهری و ساماندهی بصری شهر تاثیر مستقیمی بر روحیه شهروندان دارد و این موضوع در شرایط کنونی و باتوجه به اینکه شیوع بیماری کرونا تاثیرات منفی بسیاری بر روان مردم دارد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، رضا ریاحی در این باره اظهار کرد: شهرداری شهرکرد و به‌ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از زمان ابتدای شیوع ویروس کرونا اقداماتی مانند تجلیل از پرستاران و کادر درمان را در برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: تعداد زیادی از پایه‌های فرهنگی شهری در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و این ستاد از این امکانات در جهت اطلاع‌رسانی عمومی در رابطه با موضوعات مرتبط با بیماری کرونا استفاده می‌کند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: همچنین یک همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهارمحال و بختیاری در خصوص " ایثار ادامه دارد " و با محوریت ایثارگران عرصه سلامت صورت گرفت که در این طرح تعدادی کلیپ، پادکست و موشن گرافی تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

ریاحی در خصوص اقدامات شهرداری شهرکرد در حوزه زیباسازی شهر، عنوان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری معتقد است منظر شهری و ساماندهی بصری شهر تأثیر مستقیمی بر روحیه شهروندان دارد و این موضوع در شرایط کنونی و با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا تأثیرات منفی بسیاری بر روان مردم دارد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: بنابراین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با استفاده از کاشی شکسته و انجام کار روی نقاط مختلف شهر نسبت به زیباسازی شهر اقدام کرد و آخرین نمونه این اقدام در میدان بسیج شهرکرد و بر روی دیوار یک مدرسه انجام شد و خوشبختانه شهروندان نیز نظر مثبتی در خصوص این اقدام داشتند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: همچنین سعی شده است در تابلوهای مختلف شهری که در سطح شهر وجود دارد مسائل مختلف و شعارهای فرهنگی استفاده شود و در مدت گذشته نیز با توجه به قرار گرفتن در زمان محرم برای این تابلوها از آثار هنرمندان در خصوص وقایع عاشورا استفاده شده است.

ریاحی تصریح کرد: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری کافوهای مخابراتی راه‌اندازی شد، اما متأسفانه برخی اشخاص و شرکت‌ها اقدام به نصب آگهی‌های تبلیغاتی در تابلوهای شهری موجود در سطح شهر می‌کنند، در صورتیکه شهرداری سعی می‌کند با نصب تصاویر و آثار هنرمندان تراز اول در زیباسازی شهر مؤثر باشد و این موضوع موجب گلایه‌مندی سایر شهروندان و شهرداری شده، زیرا این کار موجب هدر رفت بخشی از بیت‌المال می‌شود که صرف زیباسازی شهر شده است و دیدن چنین تصاویری در سطح شهر برای مردم نیز خوشایند نیست.

وی تاکید کرد: نصب اعلامیه و آگهی‌های تبلیغاتی بر روی کافوهای مخابراتی، دیوارهای کاشی‌کاری و یا نقاشی شده و… دارای پیگرد قانونی است و شهرداری نیز پیگیر چنین موضوعاتی می‌شود، با این وجود از مردم و شهروندان شهرکرد تقاضا می‌شود نسبت به نصب چنین آگهی‌هایی بی‌توجه نباشند و در صورت مشاهده تذکرات لازم را به فرد ابلاغ کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد افزود: شهرکرد به عنوان پایتخت نمد در ایران ثبت شده است، بنابراین باید در سطح شهر از نمادهای فرهنگی، سنتی و در کل معرف صنایع دستی استفاده بیشتری صورت بگیرد به همین دلیل از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد پیشنهاد ساخت تعدادی تندیس از صنعت‌گران گذشته مانند کلاه‌مالی، گیوه‌دوزی، نمدمالی و… ارائه شد.

ریاحی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر دو تندیس از مرد گیوه‌دوز و مرد کلاه‌مال توسط اساتید تراز اول ایران و با کیفیت بالا ساخته شده و دو تندیس دیگر نیز در حال ساخت است که پس از تحویل آن‌ها تندیس‌ها در حاشیه بافت قدیم شهرکرد که در واقع مرکز خروج این صنایع دستی محسوب می‌شود، نصب خواهد شد.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد عنوان کرد: راه‌اندازی دو تلویزیون شهری نیز در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار دارد و اقدامات اولیه این طرح انجام شده است و در حال ساخت هستند و به احتمال بسیار زیاد در دو نقطه از پرترددترین مکان‌های شهر نصب خواهند شد که درنتیجه این امکان وجود دارد که بخش بسیاری از کار تبلیغاتی شهر با استفاده از این دو تلویزیون شهری انجام شود و به ساماندهی موضوع تبلیغات در شهرکرد کمک بسیاری شود.

ریاحی افزود: لازم است شهر از لحاظ بصری دارای یک نوع آرامش باشد به همین دلیل در سال‌جاری بخشی از تابلوهای تبلیغاتی شهری که در اثر فرسودگی جلوه خوبی نداشتند جمع‌آوری شد و در خصوص اصلاح و ساماندهی سایر تابلوهای تبلیغاتی نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است و این امید وجود دارد که طی چند ماه باقی‌مانده از سال جاری اقدامات خوبی این حوزه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در خصوص زیباسازی شهری با محدودیت‌های مالی بسیاری رو به رو است و تمامی اقدامات در این حوزه با دقت بالا انجام می‌شود و در واقع برای بهره بردن مردم و زیبایی شهر صورت می‌گیرد بنابراین از شهروندان تقاضا می‌شود در حفظ زیباسازی‌های موجود در سطح شهر با شهرداری همکاری داشته باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 521069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.