دلیل جالب هلسینکی برای تغییر جنس خطوط راهنمایی شهر!

شهرداری هلسینکی اعلام کرد که تغییر جنس خطوط راهنمایی شهر باعث کاهش انتشار و آلودگی میکرو پلاستیک‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت فنلاند اعلام کرد که در حال آزمایش بر پروژه کاهش آلودگی محیط زیست با تغییر جنس خطوط راهنمایی شهر است. اگرچه ممکن است بسیاری از مردم از این امر بی اطلاع باشند، اما جالب است بدانید که ساییدگی علائم جاده‌ای منجر به انتشار میکرو پلاستیک‌ها می‌شود؛ قطعات کوچکی به طول کمتر از ۵ میلی متر که حاوی مواد مضر هستند و سلامت موجودات زنده را تهدید می‌کنند.

یکی از مواد اولیه اصلی مورد استفاده در ترکیبات علامت گذاری رایج جاده‌ها، رزین مبتنی بر روغن است. هنگامی که این مواد زیر لاستیک‌ها ساییده می‌شوند، منجر به انتشار میکرو پلاستیک‌هایی می‌شود که در نهایت با باران به آبراه‌ها منتقل می‌شود.

دلیل جالب هلسینکی برای تغییر جنس خطوط راهنمایی شهر!

برای کاهش انتشار این مواد مضر، اکنون محل علامت گذاری جاده‌ها با محیط زیست سازگار می‌شود، به این معنا که به جای استفاده از رزین معمولی مبتنی بر روغن، ترکیبی استفاده می‌شود که حاوی رزین بیولوژیکی ساخته شده از روغن تفاله چوب است.

اگرچه استفاده از این ماده کمی گران است، اما به طور قابل توجهی برای محیط زیست کمتر خطر دارد. لازم به ذکر است که ترکیب جدید هنوز هم حاوی پلیمر است، با این وجود سایش آن میکرو پلاستیک‌های بسیار کمتری تولید می‌کند و میزان انتشار کربن آن نیز بسیار کمتر است.

شهرداری هلسینکی اعلام کرده است که در حال حاضر از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار کیلوگرم مواد در سال برای تجدید علامت‌های فرسوده استفاده می‌کند که شامل علامت گذاری در خیابان‌ها، خطوط دوچرخه، مسیرهای پیاده روی و پارکینگ و موارد دیگر است.

با چنین اقداماتی، پایتخت فنلاند تعهد خود را نسبت به ایجاد تغییراتی که به نفع محیط زیست و همه موجودات زنده است، نشان می‌دهد.

دلیل جالب هلسینکی برای تغییر جنس خطوط راهنمایی شهر!

کد خبر 520999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.