افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی تا سال ۱۴۰۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سال ۱۴۰۴ باید صادرات غیر نفتی ایران را دو برابر کنیم، حوزه صادرات یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت صمت است و کشورهای افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها در اولویت بوده و این پروژه مورد تأکید ما است.

به گزارش ایمنا، سیدرضا فاطمی‌امین عصر امروز در جریان بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند، اظهار کرد: مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت کار دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های مرزی کشور، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴ باید صادرات غیر نفتی ایران را دو برابر کنیم، حوزه صادرات یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت صمت است و کشورهای افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها در اولویت بوده و این پروژه مورد تأکید ما است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات ایران نباید تنها تایر باشد بلکه باید صادرات فناوری و ماشین‌آلات باشد، عنوان کرد: در این راستا وزارت صمت توسعه شرکت کویر تایر را حمایت می‌کند.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه لاستیک سنگین کشور بیشتر وارداتی است، اضافه کرد: این شرکت اگر برای صادرات و احداث خط تولید در کشورهای دیگر برنامه‌ای داشته باشند ما قطعاً آن‌ها را حمایت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برای تمام شهرستان‌های کشور تا پایان امسال یک برنامه تخصصی برای بخش صنعت، معدن و تجارت همان شهرستان‌ها به ویژه شهرهای خراسان‌جنوبی تهیه خواهیم کرد که فرصت‌ها، مشکلات و رویدادهایی که باید محقق شود کاملاً مشخص خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: افق اجرایی این برنامه سه ساله است، تمرکز وزارت صمت این است که شهرستان‌ها چه زیرساخت‌ها و یا کمبودهایی دارند و یا چه مشوق‌هایی باید برای ورود سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

فاطمی‌امین همچنین به معادن طبس اشاره کرد و گفت: در معادن زغال‌سنگ طبس ذخایر بسیار خوبی وجود دارد که بخش عمده‌ای از نیاز کشور را می‌تواند تأمین کند و طرح‌های توسعه‌ای در آنجا پیش‌بینی شده که باید تسریع کنیم و می‌تواند اشتغال را در کشور به ویژه این منطقه ارتقا دهد و هم بخشی از نیاز زغال‌سنگ را پوشش دهد.

منبع: فارس

کد خبر 520996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.