آخرین مصوبه نامگذاری شورای پنجم اجرا شد؛ پنجشیر نام جدید یک معبر تهران

تابلوی معبری در تهران براساس مصوبه نامگذاری شورای شهر دوره پنجم به نام پنجشیر نصب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۲۹ تیرماه امسال هنوز نه از حمله طالبان به افغانستان و نه از مقاومت مقدس پنجشیر خبری بود که شورای شهر دوره پنجم تهران درخصوص نامگذاری و تغییر نام برخی از کوچه‌های شهر تهران به شهرهای حوزه تمدنی ایران مانند همه نامگذاری‌های چهار سال گذشته که توجه و تاکید بر حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی بود. تصمیم گیری کرد.

شهروندان تهرانی نام‌هایی را در چند سال اخیر بر معابر می‌دیدند که پیش از این در لیست نام‌های ممنوعه بود از مصدق تا شجریان و هنرمندان بزرگی که هنوز در قید حیات بودند.

این بار در اوج نبرد پنجشیر تابلوی یکی از معابر فرعی خیابان مصدق به نام پنجشیر نصب شده است.

در این رابطه محمدجواد حق شناس در صفحه توئیتر خود با اشاره به اجرایی شدن آخرین مصوبه کمیسیون نامگذاری دور پنجم شورای شهر نوشت:

"آخرین مصوبات نامگذاری شورای پنجم شهر تهران که به شهرهای حوزه تمدنی ایران در قفقاز، تاجیکستان، ازبکستان و افغانستان در خیابان‌های تهران اختصاص داشت، اجرایی شد. "

آخرین مصوبه نامگذاری شورای پنجم اجرا شد؛ پنجشیر نام جدید یک معبر تهران

براساس مصوبه شورای شهر تهران، خیابان دوم و خیابان چهارم با حفظ شماره واقع در خیابان پاکستان به ترتیب به نام‌های هرات و مزار شریف و کوچه دوم، چهارم، ششم، هشتم، نهم، دهم، دوازدهم با حفظ شماره واقع در منطقه ۳ شهرداری تهران به نام‌های سمرقند، چابهار، خجند، بامیان، پنجشیر، قندهار و غزنین و بوستان بعثت به نام پنج گنج نظامی، نام گذاری شده است.

آخرین مصوبه نامگذاری شورای پنجم اجرا شد؛ پنجشیر نام جدید یک معبر تهران

کد خبر 520942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.