احداث بیش از ۵۵ هکتار فضای سبز ویژه بانوان در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از احداث ۱۴ بوستان و فضای سبز شهری ویژه بانوان مشهدی در سطح کلانشهر مشهد و در فضایی به وسعت بیش از ۵۵ هکتار خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر فضای سبز کلانشهر مشهد رشد قابل توجهی داشته، به‌گونه‌ای که طی ۱۰ سال گذشته با وجود رشد و توسعه شهر و افزایش جمعیت، سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند مشهدی دو برابر شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری به حدود ۲۰ متر مربع به ازای هر شهروند مشهدی برسد.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: توسعه فضاهای سبز اختصاصی بانوان همواره یکی از مطالبات شهروندان بوده که در این راستا با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر تلاش شده است تا در بیشتر نقاط شهر فضاهای سبز اختصاصی بانوان در قالب بوستان‌های اختصاصی و یا فضاهای سبز اختصاصی بانوان در داخل بوستان‌ها، ایجاد شود.

وی افزود: در همین راستا تاکنون بیش از ۵۵ هکتار فضای سبز اختصاصی بانوان در کلانشهر مشهد در ۱۴ بوستان ایجاد شده، که بیشترین فضاهای اختصاصی به ترتیب در مناطق ۶، ۴، ۲ و ۷ بوده است.

یعقوبی تصریح کرد: در میان فضاهای ایجاد شده، بوستان‌های حجاب، ریحانه و مادر و کودک به طور کامل به بانوان اختصاص دارند و در بوستان‌های پردیس، بهار، بهشت، ارم، وحدت، رجا، امید، نصرت، طرق، وکیل‌آباد و ملت، فضای اختصاصی بانوان احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون فضای اختصاصی بانوان در بوستان وکیل آباد و بوستان نصرت در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی در اختیار بانوان مشهدی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 520937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.