۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
مسی رکورد تاریخی پله را شکست

تیم ملی فوتبال آرژانتین در خاک خود و در مقابل دیدگان هواداران پرشورش، با هتریک و رکوردشکنی مسی مقابل بولیوی، یک پیروزی با ارزش را جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بامداد امروز بازی‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی برگزار شد و تیم‌های مدعی با عبور از رقبا، آرام آرام درحال پیشروی برای صعود به قطر هستند.

در یکی از این بازی‌ها، ابتدا تیم ملی فوتبال آرژانتین
که مصاف هفته‌ی پیشش با برزیل به جنجال کشیده و لغو شد، در خاک سرزمین خود، در ورزشگاه "مونومنتال" و با قضاوت "ویلمار رولدان" مقابل تیم ملی فوتبال بولیوی قرار گرفت و با سه گل برنده شد.

قبل از آغاز بازی، آرژانتینی‌ها جام کوپا را یک چند ماه پیش با برتری مقابل سلسائو و در خاک دشمن کسب کرده بودند و فوق العاده برایشان اهمیت داشت، مقابل هواداران پرشور خودی به نمایش گذاشتند و بشدت مورد تشویق قرار گرفتند.

در این بین کاپیتان آلبی سلسله یعنی لیونل مسی که در سرزمین خودش مقابل مردمانش، احساس وصف ناپذیری داشت، و بسیار حملات تندی علیه خودش حس می‌کرد که با کشورش جام ندارد، حالا بشدت مورد تشویق قرار گرفت و او هم که حسابی احساساتی شده بود، اشک در چشمانش حلقه زده بود.

لئو با هتریک برابر بولیوی با به ثمر رساندن ۷۹ گل برای آرژانتین، بالاتر از پله‌ی ۷۷ گله قرار گرفت و بهترین گلزن آمریکای جنوبی شد. او همچنین در کل مسیر حرفه‌ای فوتبالش، ۷۵۱ گله شد. ۶۷۲ برای تیم سابقش بارسلونا و ۷۹ برای کشورش آرژانتین.

همچنین این اعجوبه تکرار نشدنی، موفق به ثبت ۵۵ مین هتریک خود در مسیر حرفه ایش با تیم باشگاهی و ملی شد:

۷ هتریک با تیم ملی آرژانتین
۴۸ هتریک با بارسلونا

او حالا خودش را آماده می‌کند تا شاید در هفته‌ی ششم لیگ فرانسه برای تیم فوتبال پاریسن ژرمن و برای اولین بار در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس، استادیوم اختصاصی پاریسن ژرمن به میدان برود.

در دیگر دیدار بامداد امروز انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی، برزیل با دو گل اورتون و نیمار، پرو را برد. کلمبیا سه بر یک شیلی را شکست داد و اروگوئه هم با یک گلاکوادور را از پیش رو برداشت.

در جدول تیم برزیل، با ۲۴ امتیاز صدرنشین است، آرژانتین هم با ۱۸ امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است، اروگوئه هم ۱۳ امتیاز اندوخته و سوم است.

کد خبر 520925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.