نوآورترین شهرهای جهان + تدابیر خلاقانه هر شهر

خلاقیت یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که برنامه‌ریزان می‌توانند برای طراحی بهتر شهرها به کار گیرند تا از طریق آن، رفاه را برای ساکنان به ارمغان آورند و کاربری خدمات را افزایش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منظور از شهر نوآور، منطقه‌ای از جهان مملو از سازه‌های شیشه‌ای یا تکنولوژی‌های وای فای نیست، بلکه این شهرها به مناطقی اطلاق می‌شود که در آن کیفیت زندگی مردم و حتی حیوانات در سطح قابل قبولی قرار دارد، برابری میان مردم به وضوح احساس می‌شود، آزادی جزئی جدایی‌ناپذیر از شعار مدیران به شمار می‌رود که البته به درستی نیز پیاده شده است و در نهایت، خلاقیت در طراحی شهرهایی متفاوت با سایر نقاط دنیا ایجاد کرده است. امروزه مدیران در اغلب نقاط دنیا در تلاش هستند نوآوری را جایگزین صرف هزینه‌های کلان کنند تا از این طریق به زیست‌پذیری شهرها کمک کنند و رفاه جسمی و روانی را برای ساکنان خود به ارمغان آورند. در ادامه به معرفی نوآورترین شهرهای جهان و تدابیری پرداخته می‌شود که در آن‌ها، برای رسیدن به این هدف اعمال شده است.

نوآورترین شهرهای جهان + تدابیر خلاقانه هر شهر

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

کلانشهر نیویورک یکی از قدرتمندترین شهرهای جهان در زمینه نوآوری به شمار ی‌رود که از طریق استراتژی‌های خلاقانه خود در خصوص طراحی شهری توانسته از رقبای دیگری نظیر سنگاپور، پاریس و کپنهاگ پیشی بگیرد. این شهر که به واسطه تکنولوژی و خلاقیت در جهان به "سیب بزرگ" نیز شهرت یافته، توانسته است استعدادهای بزرگ جهان را به سمت خود جلب کند و به یکی از مراکز فعال تجاری جهان تبدیل شود. بیش از ۳۲۶ هزار نفر از ساکنان نیویورک در حوزه‌های مختلف فناوری فعالیت دارند ضمن اینکه خود شهر نیز هفت هزار شرکت نوپا را در خود جای داده است. پیشرفت‌های سیب بزرگ در تولید و رباتیک، امنیت شبکه‌ای، سلامت و علوم زندگی در سراسر جهان زبانزد است.

البته مدیران نیویورک تنها به این موفقیت‌ها اکتفا نکرده و از اهداف خود برای هوشمندسازی هر چه بیشتر و ایجاد مناطقی دوستدار محیط زیست در شهر خبر داده‌اند. در این راستا قرار است سازه‌ها و زیرساخت‌هایی پایدارتر از گذشته احداث و تدابیری برای کاهش مصرف آب، همزمان با بازیافت آن اندیشیده شود.

نوآورترین شهرهای جهان + تدابیر خلاقانه هر شهر

ریکیاویک، ایسلند

ریکیاویک، پایتخت و بزرگترین شهر ایسلند به شمار می‌رود که توانسته است با خلاقیت‌های طراحی شهری منحصر به فرد، خود را در لیست نوآورترین شهرهای جهان قرار دهد. تولید انرژی مهم‌ترین ویژگی در تبدیل شهر به یکی از نقاط هوشمند و نوآور دنیا به حساب می‌آید. گزارشات حاکی است که ۹۹ درصد الکتریسیته تولیدی در شهر و حدود ۸۰ درصد تولید انرژی کلی آن از انرژی گرما زمینی و هیدروالکتریک تأمین می‌شود. مدیران شهر از دستیابی به هدف کربن صفر تا سال ۲۰۴۰ خبر داده‌اند که البته شواهد لازم در زمینه اعمال اقدامات اولیه آن‌ها در این مسیر کاملاً مشهود است.

نوآورترین شهرهای جهان + تدابیر خلاقانه هر شهر

سئول، کره جنوبی

مدیران سئول، پایتخت جمهوری کره، در مسیر تبدیل به یکی از شهرهای هوشمند اداری جهان گام بر داشته و برای تحقق اهداف خود از اینترنت اشیا بهره گرفته‌اند. اخیراً، حاکم این کلانشهر ادعا کرده است که به زودی سئول را به ۵۰ هزار سنسور اینترنت اشیا مجهز خواهد کرد که این حسگرهای دیجیتالی، شهروندان را از آلودگی هوا در محیط اطراف خود آگاه می‌کنند و اطلاعاتی در زمینه ترافیک خودرویی و قابلیت دسترسی به محل پارک وسایل نقلیه در نزدیک‌ترین مکان ممکن را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

نوآورترین شهرهای جهان + تدابیر خلاقانه هر شهر

بوستون، ایالات متحده آمریکا

بوستون، واقع در ایالت ماساچوست آمریکا میزبان بیشترین تعداد مراکز آموزشی و مدارس دنیا است که به واسطه همین، بسیاری از استعدادهای برتر دنیا را به سمت خود جذب کرده است. این مراکز، میزبان رهبران عرصه تکنولوژی در دنیا هستند ضمن اینکه خود شهر نیز یکی از مراکز تکنولوژی دنیا با سریع‌ترین رشد را در خود جای داده است. کمپانی‌هایی نظیر بوستون دینامیکس، شرکتی آمریکایی که در زمینه تولید ربات فعالیت دارد و می‌تواند ربات‌هایی به بازار عرضه کند که با هدف نظامی مورد استفاده قرار گیرد، نیز در این شهر واقع شده است.

لندن، بریتانیا

پایتخت انگلستان با قدرت تمام توانسته است مراکز تجاری مهم جهان را به خود جذب کند و آن‌ها را به ارائه نوآوری‌هایی برای مدیریت شهری سوق دهد. پیشرفت قابل توجه تکنولوژی در لندن آن را به مکانی بسیار ایده‌آل برای شرکت‌های نوپا تبدیل کرده است. طبق آمار، پایتخت انگلستان غول فناوری جهان به شمار می‌رود چرا که بیشترین شرکت‌های نوپا و برنامه‌ریزان هوشمند را در خود جای داده است. تلاش مقامات برای بهبود وضعیت حمل و نقل طی یک دهه اخیر نیز در پایتخت انگلستان به یکی از نوآورترین شهرهای جهان نقش مهمی ایفا کرده است.

نوآورترین شهرهای جهان + تدابیر خلاقانه هر شهر

کد خبر 520899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.