واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه اصفهان آغاز شد

سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای دانشجویان دانشگاه اصفهان به نشانی salamat.gov.ir فعال شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت دانشگاه اصفهان، مرتضی حاج حسینی، معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی از دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در سال تحصیلی جدید تنها کارکنان و اعضای هیأت علمی که واکسن هر دو دوز را دریافت کرده‌اند مجاز به حضور در محل کار هستند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن شروع سال تحصیلی و اهمیت سلامت استادان، کارکنان و دانشجویان از یک طرف ازدحامی که در مراکز واکسیناسیون وجود داشت و از طرف دیگر با در نظر گرفتن فضا، امکانات، ظرفیت و دسترسی مناسب شهری که دانشگاه اصفهان دارد، طی رایزنی‌هایی با مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ کردیم برای رفاه حال همکاران دانشگاهی، مرکز تجمیعی واکسیناسیون در دانشگاه راه‌اندازی شود. در این ارتباط سالن نیلفروش زاده تجهیز و آماده خدمت رسانی شد و از یک‌شنبه _۱۰ مردادماه_ کار تزریق واکسن را در فاز اول با واکسیناسیون کارکنان و اساتید دانشگاه شروع کردیم. در این فاز که تا هفدهم مرداد ادامه دارد از همه کارکنان، اعضای هیأت علمی رسمی، پیمانی و حق‌التدریس برای واکسیناسیون دعوت کردیم.

سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان ادامه داد: فاز دوم واکسیناسیون در کشور با چند روز تاخیر یکشنبه _۱۴ شهریورماه_ آغاز کردیم و همکارانی که در فاز اول، دوز اول سینوفارم را دریافت کرده بودند دوز دوم واکسن سینوفارم و افرادی که در فاز اول موفق به دریافت دوز اول نشده بودند، دوز اول واکسن خود را دریافت کردند. در این فاز هم هر سه نوع سینوفارم، آستارازنکا و برکت را داشتیم.

حسینی اعلام کرد: در فاز اول بیش از ۸۰ درصد کارکنان و اعضای هیأت علمی و در فاز دوم حدود ۲۰ درصد باقیمانده واکسن خود را دریافت کردند و می‌توان گفت به جز افرادی که به دلیل ابتلاء به کرونا مجاز به دریافت واکسن نبوده‌اند، تقریباً همه کارکنان و اعضای هیأت علمی باید واکسن خود را دریافت کرده باشند.

وی در رابطه با روند واکسیناسیون دانشجویان گفت: واکسیناسیون دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی از امروز _شنبه ۲۰ شهریورماه_ در سراسر کشور آغاز شده و دانشگاه اصفهان هم در مرکز تجمیعی نیلفروش زاده آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به دانشجویان است. لازم است تاکید کنم مرکز تجمیعی دانشگاه اصفهان صرفاً ویژه دانشجویان است و تنها با کنترل کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل معتبر به دانشجویان خدمات واکسیناسیون را ارائه می‌کند.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا و بر اساس اطلاعیه وزارت عتف، در سال تحصیلی جدید، آموزش دانشجویان در نیم‌سال اول همچنان به صورت مجازی شروع می‌شود و امیدواریم برای نیم‌سال دوم هم واکسیناسیون دانشجویان تمام شده باشد و هم شرایط کشور بهبود یافته باشد و بتوانیم نیم‌سال دوم را دست‌کم برای مقاطع ارشد و دکتری به صورت حضوری شروع کنیم.

کد خبر 520792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.