بخش خصوصی برای تکمیل خط ۲ مترو اصفهان مشارکت می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به هزینه‌های سنگین انجام پروژه مترو، استفاده اَز توان بخش خصوصی در این زمینه بررسی خواهد شد تا بتوان در زمان کمتری این پروژه را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نور صالحی، امروز _ پنجشنبه ۱۸ شهریورماه_ در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر از روند پیشرفت خط دو مترو اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به رقم‌های سنگینی که برای ساخت مترو باید هزینه شود، استفاده از توان بخش خصوصی در این زمینه بررسی خواهد شد و به نظر می‌رسد این کار با مشکلی مواجه نشده و منجر شود پروژه در زمان کوتاه‌تری به بهره برداری برسد.

وی افزود: با کاهش زمان اتمام پروژه علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مردم نیز می‌توانند زودتر از مزایای مترو بهره مند شوند، به ویژه با توجه به اینکه خط دو از منطقه ۱۴ و محدوده زینبیه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کند، منجر به ارتقا کمی و کیفی این منطقه نیز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز اعضای شورای ششم از عملیات اجرایی خط دو مترو در ایستگاه دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و قدس بازدید کردند، گفت: با تلاشی که در سال‌های گذشته انجام شده، حفاری تونل خط دو از دارک تا نزدیک میدان لاله انجام شده و به زودی به این میدان نیز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین از سمت دیگر حفاری تونل مترو از ایستگاه کهندژ تا میدان امام علی (ع) آغاز شده و قرار است این دو حفاری از دو طرف در میدان امام حسین (ع) به یکدیگر برسند.

نور صالحی تاکید کرد: ۱۶ ایستگاه در این مسیر ۱۵ کیلومتری پیش بینی شده که عملیات اجرایی ۱۳ ایستگاه آن در حال انجام است، اما این عملیات با تأخیر مواجه است که از مدیران سازمان قطار شهری خواسته شد تا برنامه جبرانی و زمان بندی نهایی خود برای این پروژه را ارائه دهند تا مشخص شود پروژه در چه موقعیتی قرار گرفته است.

کد خبر 520790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.