دیپلماسی شهری، گامی در مسیر جهانی‌ شدن کاشان

شهردار منتخب کاشان با بیان اینکه، دیپلماسی شهری کاشان به‌عنوان شهر جهانی و فعال برای حضور در عرصه‌های بین‌الملل نیازمند شاخصه‌هایی است که در سه عرصه اقتصاد، سیاست و جامعه تعریف می‌شود، افزود: باید دیپلماسی شهری قوی بر پایه تفکر جهانی‌شدن داشته باشیم و هوشمندسازی و تمرکززدایی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، حسن بخشنده بابیان اینکه، «تعامل منطقه‌ای» لازمه توسعه کاشان بزرگ و حرکت به سمت استانی شدن، اظهار کرد: برای حرکت در مسیر استان شدن، باید تعامل منطقه‌ای داشت و با برگزاری نشست‌های مشترک با شهرداری‌های شهرهای مجاور به برنامه‌های یکپارچه دست یافت؛ جلسات مستمر با شهرداران شهرهای دیگر شهرستان می‌تواند بسیاری از اختلاف‌نظرها را رفع کرده و موضوعات توسعه منطقه‌ای و فرهنگی را با محوریت کاشان به نتیجه برساند.

شفافیت مانعی در برابر فساد

وی با اشاره به اینکه، فعالیت در فضای مبهم، موجب کاهش مسؤولیت می‌شود و زمینه را برای فساد آماده می‌کند، تصریح کرد: اگر فرآیندهای کاری ما شفاف و نظارت‌پذیر نباشد، منجر به فسادهای اداری می‌شود و باید قرارداد پیمانکاران به‌صورت مشخص و شفاف تهیه شوند.

شهردار منتخب کاشان ادامه داد: باید سامانه‌هایی طراحی شوند که با حذف نقش نیروی انسانی، تمام شهروندان بدون هیچ تبعیضی از خدمات مختلف آن (عوارض، صدور پروانه) استفاده کنند و درعین‌حال نظارت مردم نیز تحقق پیدا کند.

بخشنده با اشاره به اینکه، عامل مدیریت شهری با تمام نهادها یک اصل است، اما نهادهای دیگر هم باید در راستای توسعه شهر و حقوق مردم با شهرداری همکاری کرده و به تعهدات خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: حتماً در مواردی که مطالبات وجود دارد، شهرداری باقدرت تمام ورود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ما نیاز به منابع انسانی قوی و با مهارت بالا داریم، اظهار کرد: در این مسیر می‌توان از تجربه و ظرفیت نیروی انسانی کلان‌شهرها استفاده کرد که در نهایت به درآمدزایی برای شهرداری منجر می‌شود.

تقویت ارتباط مدیریت شهری و شهروندان با تحقق «شهر هوشمند»

شهردار منتخب کاشان با بیان اینکه برای جهانی‌شدن و ماندگاری در عرصه‌های بین‌المللی باید به سمت شهر هوشمند حرکت کرد، گفت: یعنی زیست هوشمند، شهروند هوشمند و مدیریت شهری هوشمند؛ در این راه مهم است، ضمن آنکه زیرساخت‌ها باید توسعه داده شود، باید از تمرکز نیز خارج شویم؛ شهر هوشمند علاوه بر بهینه‌سازی فرآیندهای شهری و خدمت‌رسانی شایسته‌تر، عامل ارتقای دوسویه مدیریت شهری و شهروندان می‌شود.

توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های عمرانی

بخشنده با بیان اینکه طرح‌هایی که در کاشان با این سابقه و ظرفیت تاریخی و مذهبی اجرا می‌شود، باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، افزود: عمدتاً وقتی پروژه‌های شهری با تفکر مدرن در شهری با شکل تاریخی و مذهبی کاشان اجرا می‌شود، این تفکر مدرن است که بر فرهنگ اثر می‌گذارد حال آنکه این نسبت و تأثیر باید عکس بوده و فرهنگ و تاریخ ما بر تفکر مدرن اثرگذار باشد.

ضرورت تسریع در روند احداث باغ‌موزه‌ی دفاع مقدس

وی بابیان اینکه احداث باغ‌موزه دفاع مقدس در شهر دارالمؤمنین کاشان با تقدیم بیش از ۱۷۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و امنیت، یک نیاز و ضرورت در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تلاشی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید است

لزوم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

شهردار منتخب کاشان ضمن اشاره به اینکه، در حوزه حمل و نقل و ترافیک برای رسیدن به زندگی شهری هوشمند اقدام خاصی صورت نگرفته و با توجه به معضل تردد خودروها، ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت است، تاکید کرد: چگونه از شهروندان می‌توانیم بخواهیم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، در شرایطی که عمر اتوبوس‌های شهری بالاتر از حد استاندارد بوده و عمده آن نیز خارج از رده محسوب می‌شوند.

بخشنده با بیان اینکه، دیپلماسی شهری کاشان به عنوان شهر جهانی و فعال برای حضور در عرصه‌های بین‌الملل نیازمند شاخصه‌هایی است که در سه عرصه اقتصاد، سیاست و جامعه تعریف می‌شود، افزود: باید دیپلماسی شهری قوی بر پایه تفکر جهانی‌شدن داشته باشیم و هوشمند سازی و تمرکززدایی در اولویت قرار گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 520786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.