افراد مبتلا به MS می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به ام اس (MS) می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است بیماری کووید -۱۹ زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند، اما بعضی عوامل مرتبط با بیماری MS مانند روش‌های درمانی این بیماری می‌تواند خطر ابتلاء به علائم جدی‌تر بیماری کووید -۱۹ را افزایش دهد؛ بنابراین گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا بر افراد مبتلا به بیماری MS مطالعه جدیدی انجام دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا برای افراد مبتلا به MS ایمن است و تداخلی با داروهای مصرفی بیماران ندارد. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد دریافت واکسن کرونا باعث پیشرفت بیماری MS یا تشدید علائم مربوط به آن می‌شود. واکسن کرونا همانند دیگر واکسن‌ها باعث بروز عوارض جانبی خفیف می‌شود، اما با گذشت دو تا سه روز کاملاً بهبود پیدا می‌کنند، این عوارض جانبی شامل درد، قرمزی و التهاب در محل تزریق، سردرد، درد عضلانی، خستگی، تب، لرز و حالت تهوع می‌شود.

گروهی دیگر از پژوهشگران ۵۵۵ فرد مبتلا به بیماری MS را مورد ارزیابی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که رایج‌ترین عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن فایزر در میان این گروه از افراد شامل درد در محل تزریق، خستگی و سردرد می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم بیماری MS در میان افراد واکسینه شده شدیدتر نشده بود.

کد خبر 520769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.