رهاسازی فاضلاب در فضای سبز شهر کذب است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان توضیحاتی پیرامون کلیپ منتشر شده در صفحات مجازی طی روزهای اخیر با موضوع رهاسازی فاضلاب در فضای سبز شهر مطرح کرد.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تولید و نمایش کلیپ‌های کذب در رابطه با فضای سبز باعث تشویش اذهان مردم می‌شود؛ پسابی که در کلیپ منتشر شده نشان داده شده به هیچ عنوان مربوط به شهر اصفهان نیست زیرا پسابی که در شهر اصفهان استفاده می‌شود به طور کامل تصفیه شده و تمام بار میکروبی آن گندزدایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پس آبی که در این فیلم به نمایش گذاشته شده مربوط به شهرستان بهارستان است که با شهر اصفهان تلفیق و به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: فضای سبز شهر اصفهان بیش از صدها سال قدمت دارد و با توجه به خشکی زاینده رود و کمبود آب، شهرداری اصفهان پساب را تصفیه می‌کندتا گامی مفید بر دارد، البته بیشتر این پساب در کمربند سبز و خارج از شهر استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه مطالبه مردم برای حقابه زاینده رود به پساب و فضای سبز مربوط نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از سوی سازمان پارک‌ها و به لحاظ حقوقی از افرادی که این کلیپ را منتشر کرده‌اند شکایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گاهی برخی از اقدامات غیرقانونی در شهر انجام می‌شود به طوری که افرادی با استفاده از پساب خام در شمال شهر و شرق اصفهان سبزی و صیفی‌جات تولید می‌کنند و به مردم می‌فروشند که افراد باید به جای تولید و انتشار این کلیپ‌های کذب، اینگونه موضوع‌ها را بررسی کنند.

مرتضایی‌نژاد گفت: برای آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب برنامه ریزی های زیادی انجام شده و از نظر اساتید دانشگاه در این خصوص بهره‌مند شده‌ایم به طوری که آب در یک مرحله گندزدایی و بار میکروبی آن گرفته می‌شود سپس تصفیه ثانویه و تکمیلی روی آن انجام می‌شود؛ البته این اقدامات در محدوده حبیب‌آباد انجام نشده، اما در دیگر تصفیه خانه‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 520697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.