بورس امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

به واسطه رشد قیمت دلار امروز انتظار یک روند صعودی را داشتیم اما وضعیت نابسامان عرضه‌های اولیه امروز و قطعی پنل معاملات کارگزاری‌ها رشد بازار را محقق نکرد، انتظار داریم روند صعودی بازار از هفته آینده شکل بگیرد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ چهارشنبه ۱۷ شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: به واسطه رشد قیمت دلار امروز انتظار یک روند صعودی را داشتیم اما وضعیت نابسامان عرضه‌های اولیه امروز و قطعی پنل معاملات کارگزاری‌ها رشد بازار را محقق نکرد، انتظار داریم روند صعودی بازار از هفته آینده شکل بگیرد.

کارگزاری‌ها دستور خرید مستقیم عرضه اولیه را لغو کرده بودند و همین موضوع منجر شد ورود به پنل معاملات افراد و دستور خرید برای این عرضه اولیه‌ها بیشتر شود، روز جاری دو عرضه اولیه کیمیاتک و فجهان عرضه خواهد شد، در صورتی که افراد تصمیم به خرید فجهان داشتند با در سقف قیمتی ۵۵۰ تومان دستور خرید می‌دادند و حداکثر تعداد هم هشت هزار عدد بود که به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نقدینگی نیاز داشت، همین موضوع نیز منجر به افزایش سطح عرضه‌ها در بازار شد.

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد دو هزار و ۹۴۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۷۴۷ واحدی در سطح ۴۶۶ هزار و ۹۵ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۱۹ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۱۶ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۰۲ واحدی به سطح ۲۲ هزار و ۷۶۸ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۷۰ هزار و ۶۵۲ و ۷۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد و ۷۵۷ میلیون و سه میلیارد و ۶۵ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

رشد قیمت دلار امروز به کمک شاخص کل آمد و منجر شد که یک روند نزولی به یک روند صعودی تبدیل شود، انتظار اصلاح شاخص تا محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را داشتیم اما با رشد قیمتی دلار شاهد برگشت آن بودیم بنابراین پیش بینی می‌شود هفته آینده روند بازار صعودی باشد.

بورس امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

بازار سرمایه شفاف‌تر شد

محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس توانست درک متقابلی بین فعالان این حوزه و سازمان ایجاد کند و استحکام روابط را بیش از پیش افزایش دهد. سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مانند هر نهاد عمومی دیگر که باید اصل شفافیت را رعایت کند، عملکرد مالی خود را در معرض دید و قضاوت فعالان بازار قرار داد تا میزان شفافیت بازار سرمایه را افزایش دهد.

سازمان بورس نقشی را که دولت برای آن قائل است، باید در اقتصاد کشور, به درستی ایفا کند، و بازار سهام مکانی است که مکانیزم آن باعث تأمین مالی برای تولید می‌شود، بنابراین با ورود منابع مردم به بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می‌توانند تأمین مالی قوی‌تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به سمت فعالیت‌های خود انتقال دهند.

بورس کالا، بهترین مکان برای قیمت گذاری محصولات

در شرایطی که روز گذشته «علی نیکزاد»، نایب رئیس مجلس از کاهش دستوری قیمت سیمان به نرخ ۲۵ هزار تومان و فولاد به ۱۰ هزار تومان طی هفته‌های آینده خبر داد، معاون وزیر صمت بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات فعلی صنایع مادری چون سیمان و فولاد را تعیین قیمت این محصولات از طریق بازاری شفاف مانند بورس کالا به جای قیمت گذاری دستوری خواند.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال؛

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با موافقت کلی دولت سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال اختصاص می‌یابد. سعی می‌کنیم شرکت‌های تعاونی سهام عدالت را احیا و تقویت کنیم و این عزم وجود دارد که بخش تعاون مورد حمایت قرار گیرد.

صادرات فولاد به افغانستان از سر گرفته شد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: صادرات به افغانستان به علت مشکلات سیاسی که در این کشور به وجود آمد به مدت دو هفته متوقف شد و ماشین‌های حمل بار هم در گمرکات مانده بودند، وضعیت خطر در این کشور شدید بود و خود راننده‌ها هم این ریسک را نمی‌کردند ولی خوشبختانه دوباره از سر گرفته و مشکل صادرات به این کشور حل شد. در مورد وضعیت تولید فولاد در کشور اظهار کرد: مطابق سال‌های گذشته تولید و صادرات در حال انجام بود و مشکل خاصی هم نبود و حتی تولید بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود اما با شرایطی که با قطع برق برای واحدهای فولادی به وجود آمد تولید آنها کاهش یافت. میزان کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.

قائم مقام فروش سایپا گفت: به دلیل مصوبه شورای رقابت و تا تعیین تکلیف این موضوع سایپا در سال ۱۴۰۰ هیچ خودرویی را پیش فروش نمی‌کند. در سال جاری فقط فروش فوق‌العاده خواهیم داشت و دیگر پیش فروش خودرو نداریم. هم اکنون محصولات را زیر قیمت تمام شده می‌فروشیم و این باعث شده تا با زیان انباشته مواجه شویم و این چرخه ادامه دارد.

اخبار شرکت‌ها

فولاژ: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت فولاد آلیاژی ایران

سرمایه فعلی: ۱۲ میلیارد ریال، درصد افزایش سرمایه: ۱۰۰ درصدی

مبلغ افزایش سرمایه: ۱۲ هزار میلیون ریال

محل تأمین افزایش سرمایه: سود انباشته

موضوع افزایش سرمایه: تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا، تأمین بخشی از مخارج سرمایه‌ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 520558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.