بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

در صورت بسته شدن کندل نزولی بعدی زیر خط روند صعودی شکست، کانال صعودی بیت کوین تأیید شده است و انتظار اصلاح قیمتی در قالب موج c را خواهیم داشت، این اصلاح می‌تواند تا زیر ۳۰ هزار دلار ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ چهارشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

· بیت کوین ۴۶ هزار و ۵۰۹ دلار

· اتریوم سه هزار و ۴۵۱ دلار

· کاردانو دو دلار و ۴۸ سنت

· بایننس کوین ۴۱۶ دلار

· دوج کوین ۲۵ سنت

· ریپل یک دلار و ۱۱ سنت

· پولکادات ۲۸ دلار و شش سنت

· یونی سواپ ۲۴ دلار و ۳۳ سنت

· سولنا ۱۷۰ دلار و ۸۴ سنت

· چین لینک ۲۸ دلار و ۱۸ سنت

· مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

بیت کوین ۱۷ شهریور

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پیش بینی: در صورت بسته شدن کندل نزولی بعدی زیر خط روند صعودی شکست کانال صعودی تأیید شده است (پایان موج پنج میانی) و انتظار اصلاح قیمتی در قالب موج c را خواهیم داشت، این اصلاح می‌تواند تا زیر ۳۰ هزار دلار ادامه یابد.

اخبار مهم بازار کریپتوکارنسی

پیتر برنت: کاهش نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال یک نشانه نزولی است

پیتر برنت، معامله‌گر افسانه‌ای بازارهای مالی به بیت کوینرها درباره نرخ تسلط این ارز دیجیتال هشدار داد. او با اشاره به سقوط ۲۰۱۸ می‌گوید به صورت تاریخی، رسیدن نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال به زیر ۴۵ درصد، یک نشانه نزولی برای بیت کوینرها است. پیتر برنت می‌گوید در ژانویه ۲۰۱۸، نرخ تسلط بیت کوین بر بازار به زیر ۴۰ درصد رسید و در همان زمان بهای این ارز دیجیتال ۸۲ درصد سقوط کرد. البته این چهره جنجالی در توییت خود نوشته که قصد او فقط اشاره به این نکته بوده و پیش بینی در این رابطه نکرده است. مطابق داده‌های تریدینگ ویو، نرخ تسلط بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۲ درصد است.

سقوط ۳۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با سقوط امروز قیمت‌ها، بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال در حال حاضر با افتی ۱۰.۳۹ درصدی نسبت به روز پیشین به ۲.۱ تریلیون دلار رسیده است. بخش عمده‌ای از این افت چشمگیر، ناشی از سقوط قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال برتر بازار است. گفتنی است که ارزش بازار بیت کوین، در حال حاضر حتی از سطح یک تریلیون دلاری هم بسیار فاصله گرفته و به ۸۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

آلمان به دنبال ارائه سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری در قالب توکن است

وزارت دارایی آلمان یک کمپین مشاوره عمومی، با هدف جمع‌آوری بازخوردها درباره انتشار سهام توکنیزه شده صندوق‌های سرمایه‌گذاری راه اندازی کرده است. جمع‌آوری نظرات در این باره، قرار است تا روز یک اکتبر ادامه پیدا کند. پیش‌نویس مقرراتی که وزارت دارایی در نظر دارد، به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اجازه می‌دهد تا سهام خود را در غالب توکن در بلاک‌چین عرضه کنند و هر توکن نمایانگر تعداد معینی از سهام آن صندوق باشد.

نیجریه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌کند

بانک مرکزی نیجریه قصد دارد تا پس از چهار سال کار بر روی ارز دیجیتال ملی، راه‌اندازی آزمایشی پروژه نایرا دیجیتال (eNaira) را به‌زودی آغاز کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که شروع آزمایشی این پروژه قرار است در روز یکم اکتبر سال جاری و همزمان با سالگرد استقلال نیجریه انجام شود. اطلاعاتی که درباره ارز دیجیتال ملی در نیجریه منتشر شده، نشان می‌دهد که مشتریان برای استفاده از این ارز دیجیتال باید به شکل بسیار دقیقی احراز هویت شوند.

مدیر ارشد کمیسیون اوراق بهادار هنگ‌کنگ، خواستار نظارت سخت‌گیرانه‌تر بر ارزهای دیجیتال شد

یکی از مدیران ارشد کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ‌کنگ (SFC) معتقد است که برای مقابله با کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال، باید اقدامات بیشتری انجام گرفته و در منطقه اداری ویژه، راهنمایی‌های بیشتری در مورد معاملات دارایی‌های دیجیتال ارائه شود. بر اساس ترجمه انگلیسی مقاله‌ای که در روزنامه چینی ETNet منتشر شده است، لیانگ فنجی، معاون SFC، گفت که این کمیسیون موظف است دامنه نظارت بر ارزهای دیجیتال، علی‌الخصوص نظارت مربوط به تجارت‌های بدون مجوز را در این منطقه گسترش دهد.

انتقاد شخصیت مشهور تجاری السالوادوری از بیت کوین به‌دنبال ریز شدید بازار

خاویر سایمن، وکیل و تاجر مشهور السالوادوری که رهبری انجمن ملی شرکت‌های خصوصی را نیز بر عهده دارد، در توئیتر خود از بی‌ثباتی بیت کوین انتقاد کرد و نوشت: «متذکر می‌شوم که من هیچ ارتباطی با کاهش قیمت بیت کوین ندارم! این همان خطرِ بی‌ثباتی است که ما به آن اشاره می‌کنیم.»

با این حال، علی‌رغم بیزاری خاویر سایمن از ارزهای دیجیتال، مرکز تجاری او پذیرش بیت کوین را آغاز کرده است.

معاون سابق رئیس بانک مرکزی هند: دولت باید پذیرش ارزهای دیجیتال را آغاز کند

راما سوبرامانیان، معاون سابق رئیس بانک مرکزی هند، گفته است باید از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌های مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی استفاده کرد. او معتقد است که باید ارزهای دیجیتال را به‌عنوان کالا در نظر گرفت و از دارندگان آن مالیات دریافت کرد. به گفته سوبرامانیان، طراحی یک چهارچوب قانونی و نظارت بر ارزهای دیجیتال این امکان را به شهروندان هند می‌دهد تا در این کلاس دارایی سرمایه‌گذاری کنند.

سود السالوادور از خریدهای بیت کوینی در نخستین روز اجرایی شدن قانون آن

دولت السالوادور قانون بیت کوین را روز سه‌شنبه به اجرا درآورد و نخستین خریدهای بیت کوینی خود را انجام داد. نایب بوکله، رئیس‌جمهور این کشور، که از خرید ۴۰۰ واحد بیت کوین در همان روز خبر داده بود، بعد از افت قیمت این ارز دیجیتال از ناحیه ۵۱ هزار دلار به محدوده ۴۳ هزار دلار اعلام کرد: «در کف قیمت ۱۵۰ بیت کوین دیگر هم خریداری شد. السالوادور هم‌اینک ۵۵۰ بیت کوین دارد.» او همچنین در پیامی کنایه‌آمیز خطاب به صندوق بین‌المللی پول نوشت: «به نظر می‌رسد تخفیف رو به پایان است. یک میلیون [دلار] صرفه‌جویی کردیم.» گفتنی است این نهاد پولی چندین بار مخالفت خود را با پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در کشورها اعلام کرده بود.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 520521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.