محله تاریخی دردشت دوستدار کودکان می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: احداث خانه کودک و ورزشگاه و پارک کودک طبق نظر کودکان درراستای انتخاب اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک و تائید سازمان جهانی یونیسف، در محله تاریخی دردشت در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن تشریح فرآیند اقدامات لازم شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: با توجه به ضرورت شناخت نیازهای کودکان همراه با مشارکت آنان و لحاظ کردن کودکان در فرآیند طراحی و برنامه ریزی شهری و در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی منظر کالبدی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان اقداماتی با همفکری آنها انجام پذیرفته و مقرر شده سازوکاری فراهم شود که کودکان نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند و از این طریق مسیر رشد و ارتقای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان شهر هموار شود.

وی افزود: شهرداری اصفهان تلاش کرده در چهارچوب ابتکارات شهر دوستدار کودک و با هماهنگی سازمان جهانی یونیسف پروژه‌های منطبق با نیاز کودکان را در سطح منطقه تعریف و اقدامات لازم را جهت تحقق شهر دوستدار کودک به معنای واقعی به عمل آورد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده، تصریح کرد: در اقدام اولیه مناسب‌سازی گذر گردشگری تاریخی دردشت انجام و پس از آن احداث خانه کودک محله دردشت، ورزشگاه دردشت و ساماندهی پارک کودک طبق نیاز کودکان محله قدیمی دردشت، در برنامه‌های این منطقه مورد توجه قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با طراحی و اجرای عملیات عمرانی و زیباسازی پارک دردشت تبدیل به پارک شهر دوستدار کودک شد و با توجه به اینکه این محدوده فاقد فرهنگسرا و مراکز فرهنگی است، عملیات احداث خانه کودک با هزینه ۴۰ میلیارد ریال در دست طراحی قرار گرفت.

کارگر افزود: مقرر شده با راه اندازی خانه کودک برنامه‌های متنوع شامل؛ برنامه‌های جنبشی حرکتی، فکری، ویژه برنامه‌های مادر و کودک و سایر برنامه‌های فراخور نیاز کودکان در این مرکز برقرار گردد.

وی با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد ریالی احداث ورزشگاه دردشت تصریح کرد: در محله دردشت ورزشگاهی در دست طراحی است که به ورزش‌های غیر توپی برای بانوان می‌پردازد و محیطی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده که علاوه بر ورزش مادران، کودکان نیز به اینگونه فعالیت‌ها مشغول می‌شوند.

کد خبر 520518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.