۳۳ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در منطقه ۱۲ در حال احداث است

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده و این موضوع با توجه به کم برخوردار بودن منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در میدان علیخانی دو پروژه در حال اجرا است که یکی از آنها با مشارکت و سرمایه گذار بخش خصوصی است؛ این پروژه بر روی ایستگاه مترو احداث می‌شود و مساحت آن حدود هفت هزار مترمربع در دو طبقه است که مقرر شده در این مجموعه فروشگاه‌ها و ورزشگاه‌هایی احداث شود؛ البته پروژه‌ای در مجاورت این مجموعه قرار دارد که ۱۱ طبقه است که چهار طبقه آن پارکینگ و هفت طبقه آن تجاری و دفتر کار بوده و از نظر نما و نوع سیستم‌های به کار رفته در آن خاص است.

وی با بیان اینکه به زودی در محله عاشق آباد مجموعه ورزشی کلنگ‌زنی خواهد شد، تصریح کرد: خدمات عمرانی و مجموعه‌هایی که در دوره پنجم و ابتدای این دوره در این منطقه افتتاح شد، بی‌نظیر است و در گذشته شاهد چنین موضوع‌هایی نبوده‌ایم زیرا ساخت چنین ورزشگاه‌هایی روی دیگر محله‌ها نیز تأثیرگذار بوده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پنج ایستگاه خط یک مترو در منطقه ۱۲ وجود دارد، گفت: منطقه ۱۲ در مسیر خط یک مترو اصفهان قرار گرفته است و اغلب افراد منطقه از مترو استفاده می‌کنند.

وی، احداث پارک سوار را از دیگر اقدامات این منطقه دانست و افزود: این مجموعه در کنار ایستگاه اول مترو (شهرک قدس) احداث و موجب شد شهروندان ساکن در مناطق دو و ۱۲ از این امکان استفاده کنند.

باقری ادامه داد: در این پارک سوار، یک پارکینگ خودرو نیز ایجاد شده تا شهروندان آسایش بیشتری داشته باشند، علاوه بر آن امسال درصدد هستیم در مجاورت ایستگاه مفتح واقع در بهارستان یک پارکینگ خودروی سواری، موتورسیکلت و دوچرخه احداث کنیم.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام در منطقه گفت: ۳۳ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در سطح منطقه در حال احداث است که تا کنون حدود ۶۰ درصد آن به بهره برداری رسیده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه ورزشی نگین نیز در سه طبقه احداث شده که شامل سالن‌هایی برای ورزش‌های توپی، رزمی و تفریحی است، تصریح کرد: بازسازی ایستگاه اتوبوس‌های شهری نیز از دیگر اقدامات در این منطقه است و تاکنون بالغ بر ۲۵ ایستگاه آن بازسازی شده؛ البته تمام این اقدامات برای استفاده کمتر مردم از خودروهای شخصی است.

وی با اشاره به آسفالت ریزی پنج هزار مترمربعی در سطح منطقه، اظهار کرد: قیمت آسفالت نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش داشته و در حال حاضر قیمت قیر نزدیک به هفت میلیون تومان است؛ اما خوشبختانه با توجه به افزایش بودجه می‌توانیم اقدامات لازم را در این راستا انجام دهیم.

باقری گفت: منطقه ۱۲ نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش بودجه داشته که این موضوع نشان می‌دهد ما در مقابل تورم ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه و بودجه سال گذشته، توانستیم هر چهار و نیم میلیارد تومان بودجه تدوین شده در بودجه را استفاده و معابر را آسفالت کنیم؛ البته در بودجه امسال نزدیک شش و نیم میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: آسفالت معابر، یکی از خواسته‌های مردم بود و همواره تلاش کردیم با آسفالت‌های با کیفیت نیاز شهروندان را برطرف کنیم.

کد خبر 520512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.