مشارکت دهیاری‌ها در اختصاص کدپستی ۱۰ رقمی به تمامی اماکن روستایی

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این سازمان و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای تمامی اتباع ایرانی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوع این تفاهم‌نامه به هنگام سازی اطلاعات اماکن و تهیه بانک اطلاعات اماکن روستایی و نصب پلاک مشترک ساختمان و کدپستی ۱۰ رقمی و ارائه خدمات نیابتی منتخب از طرف پست است.

وی تعهدات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را استفاده از ظرفیت‌های دهیاری‌های کشور در امر نام‌گذاری معابر و نصب پلاک‌های مشترک اماکن روستایی و کد پستی ۱۰ رقمی و اعلام تغییرات حادث‌شده در اماکن واقع در محدوده روستاها از طریق دهیاری‌ها به پست به منظور بهنگام سازی اطلاعات اماکن روستایی برشمرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعهدات شرکت ملی پست را برقراری ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات مکان محور پست و ارائه خدمات پستی و سرویس‌هایGNAF به دهیاری‌ها و ارائه خدمات به متقاضیان روستایی در سراسر کشور از جمله اخذ استعلام صدور پروانه ساختمانی در واحدهای پستی روستایی با استفاده از شبکه و زیرساخت‌های پست، ذکر نمود.

قربانی تعهدات مشترک در اجرای این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت‌های طرفین از قبیل زیرساخت‌های فیزیکی، الکترونیکی، بانک‌های اطلاعاتی و سایر موارد به منظور توسعه خدمات قابل ارائه به روستاییان با توافق طرفین اعلام کرد.

وی ادامه داد: در اجرای این تفاهم نامه تهیه و نصب پلاک‌های مشترک ساختمان و کد پستی ۱۰ رقمی اماکن روستایی از طریق دهیاری‌ها و با بهره‌گیری از منابع محلی دهیاری‌ها تأمین می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: ورود اطلاعات و تخصیص کد پستی ده رقمی به اماکن روستایی و ارائه این اطلاعات در قالب دفترچه‌های فهرست برداری به دهیاری و نظارت بر پلاک‌کوبی، در صورت نصب پلاک مشترک، با هماهنگی ستاد اجرایی شهرستان و آموزش مأموران ناظر بر عهده پست می‌باشد.

قربانی افزود: هزینه خدمات پستی منتخب نیابتی بر اساس شیوه‌نامه‌ای که پس از ابلاغ تفاهم‌نامه توسط طرفین در چارچوب ضوابط و مقررات و تعرفه‌های مصوب و قانونی پست، تنظیم خواهد شد، تعیین می‌شود.

وی تاکید کرد: به منظور هماهنگی کلی، نظارت بر فعالیت‌ها و تسهیل در اجرای مفاد تفاهم‌نامه، ستادهایی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: با توجه به انقضای اعتبار تفاهم نامه پیشین بین دو طرف، تفاهم نامه جدید تنظیم و به امضای رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و رئیس شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران رسید.

کد خبر 520471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.