۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
 تدوین طرح جامع “بار” در قم

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در طرح جامع بار ۱۷۰۰ پروانه برای خودروهای بار دیزل با ظرفیت سه تن تا بالای ۱۰ تن در استان قم و ۱۶۰۰ پروانه خودرو برای سایر استان‌های زیر نظر شهر قم صادرشده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک با اشاره به تدوین نخستین “طرح جامع بار” کشور در قم اظهار کرد: شهرداری قم با تدوین طرح جامع بار توانست بسیاری از چالش‌های حوزه بار و حمل‌ونقل بار را ساماندهی کند.

وی مهم‌ترین چالش این حوزه را نبود سازوکاری مشخص برای صدور پروانه بار دانست و گفت: با تدوین طرح جامع بار برای نخستین بار در کشور، ساماندهی این حوزه به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته و شهر قم به‌عنوان استان معین جهت صدور پروانه‌های بار انتخاب شد.

سرپرست سازمان مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم تصریح کرد: طی این طرح ۱۷۰۰ پروانه برای خودروهای بار دیزل با ظرفیت سه تن تا بالای ۱۰ تن در استان قم و ۱۶۰۰ پروانه خودرو برای سایر استان‌های زیر نظر شهر قم صادرشده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم در حوزه حمل‌ونقل را در شهرداری قم بازنگری آئین‌نامه رتبه‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری دانست و تاکید کرد: در این مدت همچنین تغییر آئین‌نامه رتبه‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری پیگیری و مصوب شد.

نیک تعداد خودروهای باری سبک در قم را عددی معادل پنج هزار و ۱۱۴ خودرو اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد خودروهای باری سنگین و کامیون با پروانه نیز بیش از دو هزار و ۲۰۰ خودرو در سامانه مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم ثبت‌شده است.

کد خبر 520468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.