توسعه درختکاری حاشیه بزرگراه آیت‌الله بروجردی قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ادامه عملیات توسعه درختکاری حاشیه بزرگراه آیت‌الله بروجردی به وسعت ۲۰ هکتار اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به آخرین وضعیت توسعه درختکاری حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: با توجه به توافقی که برای اجرای عرض ۲۰۰ متر درختکاری در حاشیه بزرگراه آیت‌الله بروجردی صورت گرفته، شهرداری قم از همان ابتدای شروع پروژه اقدامات اولیه و ایجاد زیرساخت‌های لازم را آغاز کرد و فضای سبز قسمت زیادی از عرصه کاشته شد و مخازن ذخیره آب، لوله‌گذاری شبکه آب و شبکه آبیاری اجرا و درختکاری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با توافقات انجام‌شده برای اجرای ادامه پروژه برای کاشت درخت، اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار انجام و عملیات کاشت درخت و آماده‌سازی بستر و ایجاد راه‌های دسترسی در این مسیر انجام و عملیات لوله‌گذاری و آب‌رسانی به مجموعه و حفر چالی انجام‌شده است، تصریح کرد: با سپری شدن دوره گرما و مناسب‌شدن زمان برای کاشت، اوایل مهرماه عملیات کاشت این قسمت از عرصه انجام خواهد شد و حدود ۲۰ هکتار به فضای سبز محدوده بزرگراه آیت‌الله بروجردی اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این بخش نیز تلاش شده با توجه به تمام محدودیت‌ها ازجمله کیفیت پایین خاک و محدودیت منابع آب از درختان مثمر میوه و درختچه‌های مثمر استفاده‌شده و در سال‌های آینده در ادامه کاشت درخت برای تکمیل عرصه شاهد کمربند سبز مطلوبی در حاشیه بزرگراه خواهیم بود که نقش مهمی در شرایط اکولوژیک منطقه و شهر خواهد داشت.

جوادیان تصریح کرد: در سال‌های آینده در نقاطی که امکان‌پذیر باشد شرایط تبدیل به فضای سبز شهری نیز فراهم خواهد شد و این عرصه‌ها تبدیل به بوستان شهری می‌شود.

کد خبر 520451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.